Nimue het is me nu nog steeds niet helemaal duidelijk hoor. Waarom is de kinderbescherming uit Polen betrokken? Wonen jullie daar of willen jullie een Pools pleegkind opvangen?

Nimue Ik dacht dat buitenlandse adopties sinds enige tijd verboden zijn?
    En waarom kies je daarvoor, je bent toch nog heel erg jong als ik het me goed herinner?

Woont zij niet met haar Poolse partner in Polen?

Toch6 oh dat wist ik ook niet, ik ben echt niet goed in dingen onthouden van forumleden, zeker niet als ze niet zo actief zijn😅

Nimue oh joh via welke organisatie heb je dat gedaan? Ik heb inderdaad wel eens gelezen dat dit kan ondanks dat het wettelijk een stuk lastiger in elkaar zit. Zijn er dan nog wel contact momenten met de biologische ouders?

• Nimue hebben hierop gereageerd.

Zonnebloem uitgangspunt is dat er altijd contact blijft met de biologische ouders, voor zover mogelijk.

Het is niet perse lastiger met een partner uit het buitenland, we hebben allebei goedkeuring van de kinderbescherming nodig, alleen in Polen zijn ze schijnbaar een stuk slomer dan in Nederland.

Wij zitten bij WSG.

Nimue heel mooi dat jullie dit willen gaan doen. Voor welke vorm van pleegzorg gaan jullie? En mag ik vragen wat de reden is waarom jullie specifiek kiezen voor Willem Schrikker Stichting en dus een kindje met een beperking?

• Nimue hebben hierop gereageerd.
        • Nimue vindt dit leuk

Ik heb gister gesprek gehad met arts voor IVF. Punctie blijft een issue, maar er zijn wat middelen die ze mij kan geven naast de pijnmedicatie. Het probleem is vooral dat ik verkramp in mijn bekkenbodem, dus ze adviseert dat ik van te voren nog eens naar een bekkenfysio ga en dan kan ik iets spierverslappends/rustgevends krijgen zoals lorazepam, of anders dormicum, ze zegt dat ik daar wsl juist meer emo van wordt maar dan weet ik het achteraf niet meer 😅 Ik neig een beetje naar dat laatste..

Pimpelmeesje dormicum

Geven ze dat daar niet meer? Dat kreeg ik bij mn eerste punctie, maar dat is 10 jaar terug. (Bij mn tweede ook niet meer). Ik weet nog dat ik dronken en lallend op die stoel lag en dat was het wel. Mn man vond het erg grappig.

Trees voltijd. We staan open voor een kindje met een beperking omdat er niet veel mensen zijn die dat willen/in hun leven en gezin vinden passen. En daarnaast omdat ik ook al jaren werk met kinderen met een beperking, dus wel weet wat we ongeveer kunnen verwachten.

Pimpelmeesje geen idee, dat maakt het wel extra spannend. We hebben de meeste stappen wel doorlopen, maar daarna kan het schijnbaar ook nog wel maanden duren voor er een passende match is gevonden qua regio e.d.
              En er werd ons gezegd dat biologische ouders het ook lastig kunnen vinden als hun kind bij een vrouwen-stel geplaatst wordt, dus wellicht duurt het daardoor voor ons nog langer (of nooit, dat zou ook nog kunnen...).