Omdat op basis van de huidige peilingen er dan geen enkele realistische formatie mogelijk is? 😅
Want als VVD niet wil samenwerken met PVV en niet met GL/PVDA, en je de VVD buiten sluit, zijn de enige opties:
PVV, CDA, GL/PVDA
PVV, CDA, D66 en Ja21
CDA, D66, GL/PVDA en JA21
Pvv/ja21 gaat niet over links, links gaat niet met PVV/ja21, CDA wil ook niet met PVV, er is gewoon geen combinatie mogelijk die door de formatie gesprekken heen komt.
Of je krijgt een formatie van minimaal 6 partijen.
Zowel PVV als GL/PVDA buiten sluiten kan alleen als je
Over links gaat: Cda, D66, VVD + PVDD + SP + Volt
En daar gaan zowel CDA als VVD niet mee akkoord.
Of over rechts:
Cda, D66, VVD, Ja21, BBB, en FVD of CU, en dat zie ik D66 niet doen.
Of we hebben straks een kabinet waar zowel BBB als PVDD inzitten, nou dan kunnen we meteen de gum wel meenemen naar het stembureau 😅
De enige realistische mogelijkheid op basis van de peilingen is CDA, D66, GL/PVDA, VVD.
VVD zet zichzelf volledig buitenspel hiermee, en creëert hiermee een vrijwel onmogelijke formatie.
En dan vind ik dat als je zulke uitspraken doet, je wel zó vreselijk onprofessioneel bezig bent dat je gewoon niet geschikt bent als lijsttrekker. 2 van de 3 grootste partijen buitenspel zetten net voor de verkiezingen betekent gewoon dat je geen drol geeft om landsbelang, maar alleen om je eigen hachje.
Want zolang die onmogelijke formatie gesprekken duren, is er geen regering en komen we nog niet vooruit. Yesilgöz heeft geen andere optie dan een dag na de verkiezingen bij te draaien en ook dan geldt: dan ben je imo niet geschikt als lijsttrekker, maar alleen bezig met je ego.
En daar wordt ik chagrijnig van, want ik loop hier mijn best te doen om een weldoordachte keuze te maken, verdiep me in programma's en doe onderzoek (waar ik eigenlijk helemaal geen tijd voor heb), en iemand die er daadwerkelijk haar geld mee verdient kan het allemaal aan haar rest roesten wat er gebeurt met de toekomst van dit land 😒
Imo is verbinding noodzakelijk is om vooruit te gaan. Ik ben van mening dat leiders knopen moeten doorhakken die 'het volk' niet kan maken. En dat betekent compromissen, soms water bij de wijn doen, maar op een manier die ook daadwerkelijk problemen oplossen met de beste intenties voor de meerderheid en een langere termijn visie hebben.
In plaats daarvan zijn het een stel egoïstische kleuters bij elkaar die steeds harder hun hakken in het zand gooien, en in plaats van verbinden alleen maar voor meer polarisatie zorgen.
De grootste problemen in dit land had een goudvis 10 jaar geleden al kunnen voorspellen. En wéér zijn ze alleen bezig met hun eigen ego. Links tegen rechts, maar in mijn ogen is een leider iemand die links én rechts weet te verbinden, en daar voor open staat. Het zal over het midden moeten, VVD zal mee moeten regeren, anders zijn we gewoon de lul 🤷♀️