iMoeder Maar ik moet het nog zien of ze zich daaraan houdt
Oh ik denk zeker niet dat ze dat gaat doen. Maar dat maakt dat ik haar gewoon shady vind. Ik zou meer integere mensen willen zien, of zoals Bontebal, die weliswaar een voorkeur voor rechts laat blijken maar de deuren wel open houdt voor links. Politiek correct is er voor een reden 😂
iMoeder De meeste problemen in het land en de politiek.
Is naar mijn mening het einde van de verzuiling. Daardoor stemmen sommige kiezers elke keer wat anders en zijn steeds op zoek naar een nieuw geluid. Tel daarbij op allerlei kleine partijen die het nog versnipperden maken. En het wordt vervolgens heel moeilijk om langjarig beleid te maken. Elke keer wordt je als politiek afgestraft voor regeren. Bijna ongeacht wat je presteert. Kabinetten vallen vaak, er zijn de afgelopen 15 jaar veel periodes geweest met demissionaire kabinetten. De rode draad en echt knopen doorhakken en moeilijke beslissingen nemen. Dat is gewoon kwijt.
Ik doel meer op de meest basale dingen als.. arbeidsimmigranten binnen halen maar voor het gemak even vergeten dat ze ook woonruimte nodig hebben. Bedrijven bouwen en vergeten dat ze stroom moeten hebben.
Een hele hoop discussies voeren, maar altijd hooguit reageren, nooit anticiperen.
Nu ook, de boomergeneratie is bejaard, en bijna iedere partij wil bezuinigen op zorg. Kinderopvang gratis willen maken maar geen personeel hebben om dat te kunnen dragen.
Ik ben van mening dat we een regering moeten hebben die wat proactiever is en íets meer nadenkt, en niet van die pipo's die alleen maar bezig is met "ja maar links doet dit" en "ja maar rechts doet dat". Nee, kap met janken om de verschillen en doe eens iets nuttigs 🙈
Ik hou niet van dat zieltjes winnen door de tegenstander zwart te maken, ik vind dat zo Amerikaans. Ik zie liever dat partijen stemmen trekken op basis van goede plannen, maar die lijken nogal te worden ondergesneeuwd 🤔