Ik ben eigenlijk wel happy met de uitslag tot nu toe. Ik hoop wel dat D66 uiteindelijk meer stemmen blijkt te hebben dan PVV. Dan kunnen we heel het geroeptoeter van Geert die gaat doen alsof hij wil regeren namelijk lekker overslaan. En ik leer uit de comment secties op socials dat PVV stemmers het toch niet snappen dus laat maar lekker doen denk ik dan.
Ik heb uiteindelijk ook op Hanneke van D66 gestemd. M ook overigens. Mijn oudste heeft SP gestemd, op de tweede op de lijst, expres een vrouw. Omdat ‘Jij doet veel meer voor mij dus ik vind dat vrouwen het verdienen’. Even traantje weg gepinkt natuurlijk. 🥹☺️
En voor de goede orde. M heeft jarenlang VVD gestemd. Afgelopen verkiezingen NSC. Met PVV of FvD zou ik ook erg veel moeite hebben gehad. Denk niet ik dat daar mee in bed zou kunnen liggen. Dat we er altijd verschillend in stonden zorgde bij ons wel voor goeie discussies. Dus ik heb dat nooit een probleem gevonden.
Maar goed. Nu dus formeren. Centrum rechts lijkt gezien het zetel aantal net te nipt. En met Timmermans weg (whoohoooo!! 🙌🙌, 2025 might redeem itself after all, vind het verder maar een kutjaar namelijk). Denk ik dat centrum links wel een optie wordt. En dat de VVD Timmermans uitsloten, ja ach, die draaien wel vaker. Dat moet ik eerst nog maar eens zien. Ik hoop in elk geval dat Jesse Klaver voor nu de onderhandelingen gaat doen. En ik heb er wel vertrouwen in dat die dat kan. Ik hoop overigens wel dat hun fusie intact blijft. Denk niet dat daar nou de bron van het probleem lag, dat lag in mijn optiek toch echt bij Timmermans als persoon. Schijnt dat andere kamerleden en fractie voorzitters ook moeilijk met hem samen konden werken. En ik denk dat veel kiezers er op afgehaakt zijn. Vond hem in de debatten ook niet goed.