Precies. Ik heb ze gezien, want ik heb ze zelf opgezocht, maar verder dan "lijkt me best een aardige man voor een bakje koffie" kwam ik niet. Ja, een haha onze namen lijken op elkaar, nee dat is doorslaggevend in mijn beslissing 😆
Ik kan me niet eens een sp-poster herinneren in mijn omgeving eigenlijk? (Nu was echt alles hier Lahlah en Denk, dus misschien is het afhankelijk van de wijk)
Ik had een mega grote SP omgeving. En niet alleen stemmen, maar ook actief werven. Het is allemaal pvv geworden 🙁
Ik weet niet of ik zelf op ze zou stemmen, ik ben toch iets progressiever, maar ik mis ze wel als mogelijkheid. Ik denk dat ze veel kunnen toevoegen in een coalitie.
Mijn rijke stinker-omgeving - type we gaan even naar Frankrijk want de kaas is op - zijn allemaal diehard D66ers trouwens, al jaren.
Sevenof9 klopt ook, want dat is ook de reden waarom ik altijd links stem. Maar in deze tijd, waarin campagnes gaan over wie het hardste schreeuwt is het niet handig als je daar zo veel minder aandacht aan besteed dan aan andere punten die voor die doelgroep gewoon niet zo relevant voelen. Het stukje "ze komen op voor mensen zoals ik" voelde voor mij grotendeels weggemoffeld in het programma, terwijl bijv mijn social media adds bestonden uit het zwartmaken van wilders en klimaat. Je hebt die 'hook' nodig om mensen te interesseren, nieuwsgierig genoeg te maken, om ze naar hun programma te leiden, en die heb ik niet gezien bij ze. Al jaren niet trouwens hoor..
Ik kom alleen bij hun plannen voor sociale zekerheid uit als ik zelf het initiatief neem om me te verdiepen.
Ik vind het interessant, en ik neem die moeite. Ik volg kandidaten, ik kijk debatten, ik lees programma's. Maar dat ben ik. Ik ging ook voor de lol naar een politieke theekamer omdat ik wou weten hoe het precies in de gemeenteraad ging 😅
Maar het is over het algemeen gewoon niet meer genoeg als je de groep wil bereiken die grotendeels stemt vanuit angst, en veel van hun bronnen bestaan uit social media. Korte aandachtsboog, want je scrollt verder. Je moet ze tegenwoordig in 1 zin kunnen grijpen, en links kiest met die eerste zin voor klimaat. Dat is een keuze, maar dan houdt het wel op voor de potentiële kiezers die sociale huurwoningen of boodschappen op 1 hebben staan.