- Bijgewerkt
Lovely83 Ik ben trouwens wel benieuwd naar het middel wat geen hormonen bevat?
Het heet VEOZA™ (fezolinetant). Ik heb mij er nog niet super goed in verdiept, maar het is goedgekeurd ik Nederland. Het wordt echter nog niet vergoed, maar kost bijna 2 euro per pil. Uitgaande van een pil per dag vind ik het wel te doen.
Lovely83 Jij gebruikt ook bloedverdunners toch? Is dat wel te doen met je menstruatie?
Het is eigenlijk best wel dramatisch. De eerste 2 a 3 dagen kan ik eigenlijk de deur niet uit ivm continue doorlekken ondanks dubbele bescherming, maar thuis blijven is vaak geen optie ivm werk en andere afspraken. Heb ik ook nog een kansloze korte cyclus van 19/20 dagen. Ik wacht echt op het moment dat mijn menstruaties minder heftig en minder vaak worden. Pas zat er al 2 maanden tussen en ik hoop dat dit nu vaker gaat gebeuren.
Mijn verwachtingen van artsen zijn wel vaker wat te hoog, maar een beetje voorbereiding hierop was prettig geweest. Er is echter nog nooit een woord over gerept, terwijl ik vrij lang ook nog twee soorten bloedverdunners gelijktijdig heb geslikt.