[verwijderd]
Bob_Ross
Ik wil een nieuwe rode kleur, zwart en wit/creme. Welk merk of welke kleur precies weet ik nog niet, haha.
Ik heb pink gellac nog nooit gebruikt trouwens. Ben jij er tevreden over?
Bob_Ross
Ik wil een nieuwe rode kleur, zwart en wit/creme. Welk merk of welke kleur precies weet ik nog niet, haha.
Ik heb pink gellac nog nooit gebruikt trouwens. Ben jij er tevreden over?
Ik heb nog nooit andere gellac gebruikt dan dit merk, omdat de stylist waar ik vroeger ging, dit ook gebruikte.
Ik vind sommige lakken wel wat dikkig, maar het potje iets verwarmen (in bijv je oksel) lost dit al een stuk op.
Verder tevreden!
Gisteren de boom opgetuigd, net de kalenders uitgepakt
Hier geen gelovige meer, maar gisteren toch nog wat aan Sinterklaas gedaan. Schoonzus en schoonmoeder gaven ook nog wat. Van ons boek van De zoete Zusjes en het spel Spookslot.
En de hit van deze december:
Een hobbyhorse stal. Coco staat er al in. Daantje komt met kerst. Een neiuwe handgemaakte hobbyhorse.
Met kerst krijgt ze van ons nog een dekbedovertrek met avocado's, waar Avocuddles op staat. Een ander boek van De Zoete Zusjes, een hoofdstel voor Daantje en zo'n Bunnycorn ei. Schoonmoeder dus de hobbyhorse en zal vast nog wel wat kleinigheidjes hebben. En van mn vader en zus een emmertje en houten voer enzo voor de hobbyhorses.
Wij zijn meer van de kerst. Van huis uit ook gewend. Dafne is net als ik gek op kerst en de decembermaand. De kadootjes onder de boom. De lampjes enzo. Elk jaar de gourmet bij schoonmoeder Lekker kneuterig, maar ik hou ervan!
C's cadeau van opa&oma uit Schotland is vandaag binnen gekomen, een air patroller. Alleen daarop gaat ie al flippen, dat wordt echt leuk met uitpakken.
Man had ook weer iets (?) boven laten leggen, ik heb 't maar een beetje losgelaten, beter verwend dan verwaarloosd zullen we maar zeggen
(Waar ik t eigenlijk niet mee eens ben, maar gelukkig kunnen we deel boven houden en wisselen zodat ie beneden iig een beetje gezonde hoeveelheid keus heeft)
Ik heb kerstcadeautjes voor de katten gekocht. Zal ik het maar meteen weg gooien en ze de kartonnen doos geven voor kerst? Scheelt weer inpakken
[verwijderd] De kalenders gaan super goed trouwens
Ik ben soms een beetje een doemdenker (sceptisch, kritisch, met alles-rekening-houden-isch) waardoor ik neig om vaak een 'in het ergste geval'-scenario voor me te houden, dan kan het altijd meevallen.
9 van de 10x kan ik daarna komen melden dat alles helemaal prima is gegaan, geen vuiltje aan de lucht en zelfs een tegenslag was geen echte tegenslag want *vul relativerende reden in *.
Anyway!
RΓ©my is zo leuk dit jaar! Hij begrijpt helemaal een vakje per dag. Zeurt niet om nog een vakje en is niet ongeduldig. Hij houdt zelf ook een kalender bij met de dagen tot kerst
... hij telt voor het gemak ook door tot december 36. Ook de dagen voor december worden genummerd.. oke
Lily vindt haar kalender ook erg leuk. Paw Patrol dus het is al gauw goed, haha. (hoe ze bij Paw Patrol komt weet ik niet hoor trouwens. Wij hebben niets van Paw Patrol, kijken het ook nooit want de jongens vinden het niet leuk. Maar zij is fan... ok. haha)
Robbie heeft een kalender van National Geographic met Gemstones. Ook een grote hit. Na het openen vergelijkt hij het steentje met de legenda, vervolgens gaat hij de steen opzoeken op het internet, en het woord en beeld zit voor altijd in zijn hoofd geprent. Als ik vraag welke dit zijn dan zegt hij meteen:
Links (boven) is Tiger's Eye , rechts is Black Obsidian.
Ben benieuwd of hij er uiteindelijk 24 uit zijn hoofd kan leren en kan opnoemen, haha
Hoe gaat jullie om met kerstman?
Ik krijg vragen
Pimpelmeesje Wat voor vragen?
Wij vieren geen kerst dus altijd gezegd dat de 1 Sinterklaas viert en de andere kerst. Of allebei. En dat ze niet overal komen want niet iedereen viert dat. Toevallig hebben ze kinderen die Jehova zijn dus ze kwamen er al zelf mee dat die helemaal niks vieren, zelfs geen verjaardagen.
Meca "als sinterklaas weg is dan komt de kerstman toch?" achtige vragen.
Wie vieren beide, maar cadeaus zijn verspreid bij de visitemomenten, niet alleen op kerstochtend.
Pimpelmeesje ik heb gezegd dat de kerstman niet bestaat.
Pimpelmeesje Sinterklaas is in principe voor kinderen in Nederland, en de Kerstman voor kinderen in Amerika. Maar soms heeft de kerstman of een van zijn elfjes nog genoeg tijd over om ook even naar Nederland te vliegen want ze maken altijd extra cadeautjes voor noodgevallen.
Als er geen onverwachte dingen gebeuren houden ze dus cadeautjes over, en die gebruiken ze dan om zo veel mogelijk kinderen blij maken. Maar ja, wel redelijk chaotisch natuurlijk om de hele wereld over te vliegen in een nacht, dus daarom ligt het bij opa/oma/tante .... want dat is makkelijker want dat ligt op de route, die wonen dichter bij ..... (centrum, vliegveld, whatever).
Sinterklaas doet hetzelfde, daarom krijgt neefje huppeldepup in Canada ook cadeautjes op 5 december.
Logisch toch?
Pimpelmeesje Ik heb altijd gezegd dat de kerstman door Coco cola is bedacht en niet echt bestaat.
Pimpelmeesje Ik ben een Debbie Downer ; bij de eerste vraag over Sint of de kerstman zeg ik dat hij niet echt bestaat
In zie het sinterklaasverhaal en de kerstman als liegen, logischerwijs ga ik er daarom niet in mee.
Maaaaaaar, ik snap dat het voor anderen niet zo voelt / ervaren wordt dus ik zeg het voorzichtig en hou het enkel bij mijzelf. Wat een ander doet moet hij/zij weten, not my issue, haha.
CrazyCatLady poeh die is erg ingewikkeld ><
Marshmallow iMoeder Dat is dus ook mijn neiging, maar ik overleg toch maar even met mijn zus, als mn nichtje wel te horen krijgt dat hij bestaat dan is dat onhandig.. maar ik dacht ik vraag het hier ook even, als alle kinderen te horen krijgen dat hij bestaat dan wil ik niet dat hij iets anders hoort. Hij is maar net 4 hè, nul impulscontrole om dit voor zich te houden als ik het zou vragen >< Ik heb ook eigenlijk niet zo veel met Sint maar zoals [verwijderd] kan ik gewoon niet maken tov de andere kindjes. Al verwacht ik niet dat hij lang zal geloven, want toen ik zei dat piet door de schoorsteen kwam geloofde hij mij ook eerst niet haha.
Pimpelmeesje hier nooit geloofd in de kerstman en gezegd dat het in Amerika zoiets is als sinterklaas. Iemamd die de kado's brengt aan kinderen. Dafne heeft altijd geweten dat wij en opa, oma en tantes de kado's kopen met kerst.
CrazyCatLady dit heb ik ook altijd gezegd en zeiden mijn ouders ook altijd
Hier nooit echt over de kerstman gehad, T zat op een christelijke basisschool dus daar werd het kerstverhaal verteld. Wel verteld over dat sommige mensen dit vieren en andere mensen gewoon gezellig samen zijn en de sfeer met de lichtjes, glinsterende kerstballen en lekker eten.
Pimpelmeesje Ik zeg dan dat ze in andere landen jaloers waren dat wij Sinterklaas hebben en dat ze daarom daar de kerstman bedacht hebben, dat ze ons gewoon hebben nageaapt maar dan ongeloofwaardiger.