De hond van mijn ouders logeert bij ons, vandaag gaat ze weer naar huis.
Vorige keer dat ze bij ons logeerde vonden we dat ze veel spuugde. Neeee joh zeiden mijn ouders, dat doet ze maar heel af en toe.
Toen ze hier net was, 4 weken geleden begijn het al snel weer en we zijn gaan bijhouden hoe vaak ze spuugt. Ze heeft dus in 4 weken 12 keer gespuugd….
Meestal is het ‘s morgens en dan spuugt ze gal. Een enkele keer in de avond. We hebben al haar twee maaltijden gesplitst in 4 maaltijden omdat we dachten dat ze misschien te lang niets in haar maag zou kunnen hebben. Ook likt ze de hele dag door overal aan. Aan haar mand, aan de knuffels van haarzelf en van Binta, en likt ze haren op van de vloer.
Dit is toch niet normaal? Ze moet zich naar voelen in haar buikje, dat kan niet anders…
Mijn ouders (vooral mijn vader) wimpelen het een beetje weg…
Toen ze vorig jaar hier was stonk ze enorm uit haar bekkie en heb ik gezegd dat dat echt niet gezond is…. Ze zijn naar de dierenarts gegaan en het gevolg was dat ze de helft van haar tanden en kiezen moest laten trekken. 🙈 ze stinkt niet meer en kan nu veel beter eten dan met al die ellende in haar bek….
Ik denk dat mijn moeder niet door heeft hoe vaak de daadwerk spuugt, omdat ze het vaak ‘s morgens tijdens de wandeling doet en mijn vader laat haar ‘s morgens altijd uit…. Mijn moeder ziet het alleen als ze ‘s nachts eens in haar bench spuugt.