Rietjesbeker mooi dat het nu klaar is met de tandarts. Maar lekker eigenwijs dus 😝. Ze zijn volgens mij ook heel slim toch? Gaan jullie nog iets met training doen of was hij al getraind?
Hier zijn we weer begonnen met actief trainen. Ik vind het zelf prettig als ze gewoon los naast mij kunnen lopen en daarbij altijd onder appel staan. Hier in de gemeente is buiten de bebouwde kom geen aanlijnplicht (wij wonen buiten de bebouwde kom). Bibi kan heek goed hier komen en naast mij lopen zolang er geen afleiding is van honden, fietsers, mensen, paarden, modder en water 🙄. Daardoor moest ze aan de riem, maar ze heeft mij al een paar keer van mijn loopfiets getrokken.
Vriendin van is hondentrainster en heeft geholpen met een goed programma. We hebben eerst het commando ‘hier’ weer meer waarde gegeven. Dat gaat nu weer erg goed. Nu zijn we buiten bezig met focus (ons aankijken) en zitten als er echt heel veel afleiding is. Thuis ben ik nu de commando’s voet (links naast mij zitten) en naast (rechts naast mij zitten aan het aanleren. Zodat we straks na een ‘hier’, ze strak naast mij zit aan de kant die ik wil en vanuit daar kan volgen (strak aan de voet lopen).
Pepper is uiteraard het braafste meisje van de klas. Loopt continue strak naast mij en omhoog te kijken ‘zie je baasje dat ik het al wel kan (en geef mij nu verdorie maar een brokje!)’