Trees dat denk ik ook altijd als ik een foto van Pepper zie. Nou kun je zeggen, tja ze zijn allebei bruin, maar er zijn meer bruine labradors die totaal niet op Binta en Pepper lijken. Binta en pepper stiekem familie zijn…..😉

Bibi weet wel wat ze wil 🥰

• Trees hebben hierop gereageerd.

Sneeuwvlok oooohhh 😍 die oortjes op de eerste foto 😍 heerlijk dat eigenwijze 🤭 als Binta niet wil lopen en ze gaat stil staan krijg ik haar ook bijna niet in beweging, zo sterk is ze.
    Binta is 10 en gaat ook niet meer zo goed op warmte.
    De hond van mijn ouders is 12 en is nog mega actief. Gaat wel iets minder lang door dan een paar jaar geleden.

Sneeuwvlok wat een mooiert en die foto samen met de kat 😍.

Sneeuwvlok de ander is ruim 2 jaar geleden overleden

R.I.P. 😢. Het waren ook echt maatjes samen of niet?

Huggybird Binta en pepper stiekem familie zijn…..😉

Ik zal haar stamboom eens opzoeken. Misschien dat ze ergens wel familie zijn. Volgens mij lijken ze qua karakter ook wel op elkaar. Beiden zijn het volgens mij sullige goedzakken.

@Huggybird

Geen idee of je makkelijk bij de stamboom van binta kan, maar dit is de vader van pepper:

En dit haar moeder

Serieus die stamboomnamen zijn belachelijk; tiramisu en your place of mine 🤨. Peppers officiële naam is Let’s go together. Slaat ook nergens op.

Haar vader is een zwarte lab (stamboomnaam dark moon, roepnaam Max) en heeft heel wat teefjes gedekt. Misschien hebben ze dezelfde vader? Pepper lijkt enorm veel op haar vader.

Trees Binta heeft een Poolse vader.
        Helaas, zou het heel grappig vinden als ze familie zouden zijn.
        Binta heet ‘Sunny diamond of Dalwhinnie’ 😂

Huggybird ook zo belachelijke naam 😂. De kennel noemt de pups naar liedjes van geloof ik (?) de Cats. Bibi heeft wel een redelijke normale naam blossom met daarachter de naam van de kennel , Fant detica.

Trees Binta’s nest was alles met de zon, sunflower en let the dun shine enzo
            Het nest dat ze ook hadden voor Binta’s nest kwam had allemaal namen met koffie erin.

Dit is ons kleine TOB-ertje (totaal onherleidbare bastaard). We vermoeden qua bouw en karakter wel dat er een leuk deel teckel in zit, maar van een voormalig straathondje weet je dat nooit zeker.

Rietjesbeker ik vind er ook wel wat teckel-achtig inzitten? Ook qua karakter? Hoe gaat het nu met het gebit?

Trees ja, zeker ook qua karakter 😬 met zn gebit gaat het nu goed, de achtergebleven melktanden zijn eruit gehaald en de onderste hoektanden een beetje ingekort. Was gelukkig geen vulling ofzo nodig, dus het is nu klaar met de tandarts 👍

Rietjesbeker mooi dat het nu klaar is met de tandarts. Maar lekker eigenwijs dus 😝. Ze zijn volgens mij ook heel slim toch? Gaan jullie nog iets met training doen of was hij al getraind?

Hier zijn we weer begonnen met actief trainen. Ik vind het zelf prettig als ze gewoon los naast mij kunnen lopen en daarbij altijd onder appel staan. Hier in de gemeente is buiten de bebouwde kom geen aanlijnplicht (wij wonen buiten de bebouwde kom). Bibi kan heek goed hier komen en naast mij lopen zolang er geen afleiding is van honden, fietsers, mensen, paarden, modder en water 🙄. Daardoor moest ze aan de riem, maar ze heeft mij al een paar keer van mijn loopfiets getrokken.

Vriendin van is hondentrainster en heeft geholpen met een goed programma. We hebben eerst het commando ‘hier’ weer meer waarde gegeven. Dat gaat nu weer erg goed. Nu zijn we buiten bezig met focus (ons aankijken) en zitten als er echt heel veel afleiding is. Thuis ben ik nu de commando’s voet (links naast mij zitten) en naast (rechts naast mij zitten aan het aanleren. Zodat we straks na een ‘hier’, ze strak naast mij zit aan de kant die ik wil en vanuit daar kan volgen (strak aan de voet lopen).

Pepper is uiteraard het braafste meisje van de klas. Loopt continue strak naast mij en omhoog te kijken ‘zie je baasje dat ik het al wel kan (en geef mij nu verdorie maar een brokje!)’

Trees ja, het waren echt maatjes. Ze scheelden een jaar in leeftijd.
                  We zouden heel graag weer een pup erbij willen maar dat doen we nu niet omdat we denken dat onze oude hond dat niet fijn gaat vinden.
                  Maar in de toekomst komt er wel zeker weer een hond bij 🥰

• Trees vindt dit leuk

Sneeuwvlok ik denk ook dat een pup heftig is bij een bejaarde hond. Pepper was net 6 (maar gedraagt zich al wel als een gepensioneerde) en werd af en toe al helemaal gek van het gestoei en geknuffel van Bibi. Nog steeds moet ik Bibi af en toe echt afremmen, omdat ze maar boven op pepper blijft springen en pepper er duidelijk klaar mee is.

De eerste keer dat beiden zo lang in de auto moeten. Pepper ligt alleen maar te slapen en dit is de kop van Bibi na ruim 500 km. Nog 350km te gaan tot de plek waar we overnachten.

Wij zijn de rest van de dag thuis, het was om 9:00 al 25 graden onder de luifel en het gaat alleen maar warmer worden. We hebben ook bijna geen schaduw. Binta had het gisteren al zo warm.
                      Nu kan ik even wassen en we zitten er wat koeler bij.
                      Vanavond weer lekker naar de camping. T moet vandaag en morgen nog werken en dan heeft ze ook vakantie.

Huggybird dat is inderdaad wel erg warm voor binta. Pepper trekt dat ook niet met die donkere vacht.

Wij zijn op onze overnachtingsplek. Pepper ligt lekker binnen op de koude plavuizen en Bibi is echt helemaal loco. Ze is continue rondjes om het huis aan het rennen en net kwam ze vanuit de woonkamer door het openstaande raam naar buiten gesprongen 🤦🏻‍♀️

Trees haha heerlijk even de poten strekken na een dag achterin de auto, dat doet ze goed 😂 aaah dat koppie over de deur 🥰

Binta ligt ook de hele middag al lekker op de tegels.

• Trees vindt dit leuk

Huggybird het hekje werkt perfect. Het staat stevig en ze kunnen er niet onderdoor kruipen (er zitten pinnen bij om het net aan de onderzijde vast te zetten). Het valt ook niet heel erg op, zodat je i.i.g. niet naar een fel oranje geval zit te kijken.