LilyMilie ik denk dat je wereldwijd in elke cultuur schone en vieze mensen hebt.
Ja dat ben ik dus niet met je eens. Tot op zekere hoogte is er natuurlijk wel variatie. Maar ik geloof wel dat culturen verschillend zijn in normen en waarden en dat heeft ook betrekking op persoonlijke hygiëne en het huis.
Maar wat mij betreft gewoon agree to disagree hoor.
LilyMilie Ik vind het een beetje een vooroordeel dat westerse mensen vies zijn, of viezer zijn dan. Ik denk ook niet dat het waar is.
Ik wel en ik denk dat dat al heel lang zo is. In de Middeleeuwen klaagden Arabische avonturiers al over de ranzigheid van de Fransen bijv. En de Engelsen klaagden steen en been over de (voor die tijd) schone Vikingen die met hun wijverige manieren (van regelmatig badderen, geurtjes gebruiken, hun haren kammen en baard netjes houden) de lokale vrouwen gingen inpikken.
LilyMilie waarom zouden wij 2x per dag moeten douchen?
Nou niet? Geloof niet dat ik dat genoemd had
Bloem groot percentage van de mensen die in de jeugdzorg zitten van toepassing.
Ja dat weet ik want ik ben zelf zo’n gezin. 😋
Maar ik wist niet meer helemaal wat voor werk je deed
Bloem Dit idd. Het is voor je huid helemaal niet goed om dat te doen.
Ja dat weet ik. Dat de meeste Nederlanders dat gek, overdreven, niet nodig vinden. Dat was mijn punt dus ook. 🙃
De meeste Nederlanders vinden ook mijn huidverzorgings regime overdreven en onzin. Daar denken ze in bijv Korea en Japan ook anders over. 🙂 Ik wil maar zeggen; er is wel degelijk verschil.
En wat dat wassen met zeep betreft. Ik heb veel mensen gehoord die zeiden dat ze minder last van zweetluchtjes hadden sinds ze dat zijn gaan doen. Ik ben er zelf pas anderhalf jaar geleden mee begonnen. En kan dus beamen dat dat klopt. Ik vind het ook echt frisser. Maar ik denk dat je dat zelf niet doorhebt. Beetje extreem voorbeeld maar mijn broertje heeft dus zo’n collega die zich niet wast. Tenminste, ze wast zich met water en haar kleding wast ze met een soort schillen of noten? Vanuit een milieubewust idee. Maar haar collega’s hebben dermate last van haar geur dat ze al een paar keer bij haar manager een gesprek heeft gehad over de situatie. En zelf ruikt ze dat dus niet.
Nou goed. Zo een zelfde discussie kun je voeren over geen shampoo gebruiken, de vermeende functie van okselhaar of dat dat bij mannen wel normaal zou moeten zijn etc. Ik heb daar bepaalde ideeën over. Maar dat hoeft verder niemand met me eens te zijn hoor.
Ja dat dacht ik dus ook de eerste keer dat ik het las. Maar daarna ben ik het echt verschillende keren tegen gekomen dat bijv meiden op Reddit klagen dat hun vriend naar poep stinkt als ze hem orale seks willen geven of dat hij poep vlekken in het bed achterlaat etc. En dat bij gesprekken daarover dan door hun vriend gezegd wordt dat het echt totaal onacceptabel en homo is om je eigen poepgat aan te raken, ook al is dat om te wassen.
Trees Bodylotion of olie gebruik ik niet altijd. Mijn huid kan prima zonder en ik vind het teveel werk.
Ik vind een bodylotion zelf persoonlijk wel vallen onder normale lichamelijke verzorging. Maar net als olie doe ik ook heel vaak niet. Ligt er een beetje aan.
Trees Het lijkt mij persoonlijk heel vermoeiend om in een cultuur te leven, waarbij verwacht word dat ik als vrouw veel tijd besteedt aan mijn uiterlijk en persoonlijke verzorging
Ja dat hoor ik dus heel vaak. Ik denk dat dat een beetje de calvinistische inslag in de Nederlandse cultuur is van doe maar normaal dan doe je al gek genoeg en niet teveel aan jezelf besteden want dan heb je t hoog in je bol etc. Mijn moeder is heel erg zo, (komt ook uit Twente overigens) dat zit daardoor wat in mn allergie. Zegt ook weer wat over mij natuurlijk.
Ik vind dat dus niet. Ik vind dat ik dat waard ben. Dat is een heel andere benadering natuurlijk. En ik vind het ook niet alleen voor vrouwen zo. Ik ben er bij mannen dus ook allergisch voor en vind die snel vies.
Sevenof9 Ik ken die discussie ook van YouTube maar was er wel een beetje verbaasd over,
Ja ik ook! Maar dat ben ik ook als mensen een handdoek meerdere keren gebruiken bijv terwijl daar snel schimmel in komt (die je niet ziet) etc.
Sevenof9 Dat verplicht scheren vind ik ook onzin.
Nou verplicht zeker niet. Ik scheer overigens zelf ook niet. Ik epileer de hele boel 😋