Ik heb nieuwe stoelen besteld voor bij m’n eettafel. Daar kwam ik niet onderuit, moesten vervangen worden. Maar nu ik al die woning sites heb zitten door bladeren zie ik zoveel leuke dingen en vind ik m’n hele inrichting ineens ouwe sannie. Maar ik mag van mezelf echt geen nieuwe meubels kopen nu, ik ‘moet’ heel veel sparen dit jaar!! 😭😩

• [verwijderd]

iMoeder haha, wij zijn echt compleet het tegenovergestelde daarin he? De enige reden dat ik spaar is om nieuwe meubels te kunnen kopen 😶😂

[verwijderd] Echt? Hahaha, zo leuk. Nee inrichting vind ik echt niet belangrijk. Mijn meubels zijn dus ook echt wel oude sannie. De stoelen kwamen van de kringloop, de eettafel en salontafel heb ik al 15 jaar en zijn stukjes vanaf, afgebladderd, krassen erin etc. Mijn tv meubel is al jaren kapot, er viel een deurtje vanaf, dus die heb ik er toen allebei maar afgehaald.

Als ik het zo opschrijf is het eigenlijk best erg. 🤭

Edit, Ik ben aan het sparen om een ander huis te kunnen kopen. Het idee was dan om m’n oude sannie naar de stort te brengen en in het nieuwe huis nieuwe meubels neer te zetten

• [verwijderd]

iMoeder een ander huis heeft prioriteit natuurlijk!
        Voor mij is het ook echt een hobby hoor (soms meer een obsessie zelfs 🙈), is tijdelijk zelfs mijn studierichting geweest.
        Ik heb momenteel een nieuw tv-meubel op het oog, en ik vind het verschil juist leuk om te zien; lijkt me best relaxed om niet iedere 3 dagen de meubelsite refreshen om te kijken of hij nog wel op voorraad is terwijl ik het geld bij elkaar hark, en 684 pinterestborden hebben hoe die te combineren met welk soort behang 🤣

Als ik het zo opschrijf is het ook best erg hahaha

iMoeder maar dan kan je wel vast plannen maken voor in je nieuwe huis toch? Pinteresten 😁😁

• [verwijderd]

[verwijderd] Mag ik misschien een keertje heel ongezouten zeggen wat ik al een tijdje denk? Ik begrijp niet zo goed dat je steeds geld uit geeft aan het vernieuwen van je interieur. Ik snap dat het belangrijk is om een prettige atmosfeer te creëren in je huis, zodat je je er thuis voelt en volledig kunt ontspannen. Maar jouw interieur ìs al fantastisch! En als je nou geld in overvloed zou hebben, zou het me verder niks doen, maar we hebben het ook wel eens gehad over het feit dat jij soms best je best moet doen om financieel rond te komen en dat je het vervelend vindt dat je daarin elke maand weer afhankelijk bent van je ex voor het op tijd betalen van de alimentatie. Je interieur is een kostenpost waarop je echt prima kunt besparen om een financiële buffer te creëren, zodat je je ook kunt redden als je ex weer eens te laat is met betalen.

Misschien vind je dat ik voor mijn beurt praat en heb je zoiets van "waar bemoeit janna zich mee." Dan moet je het vooral zeggen. Ik wil dan deze post ook best weer verwijderen. Maar juist omdat ik om jou en je meiden geef, vind ik het te moeilijk om mijn mond te houden en dit met lede ogen aan te moeten zien. 💕

• [verwijderd]

[verwijderd] nee hoor, dat snap ik wel! Voor mij is het ook echt gedeeltelijk een hobby, maar tegelijkertijd ook iets om me mee bezig te houden. Ik zit vrijwel continu thuis, dus dat geeft me ook een doel, een project om me mee bezig te houden en het is iets wat ik leuk vind om te doen en dus energie geeft. Financieel is het natuurlijk ook een kwestie van prioriteiten, ik koop zelden kleding voor mezelf omdat ik daar gewoon niks om geef -ik koop alleen wat nodig is-, ga niet op vakantie, heb geen auto en bespaar een hoop op andere dingen.
              De buffer om de alimentatie te dekken heb ik inmiddels, dus interieur is extra. Ik krijg binnenkort de teruggave van de warmtekosten, dus dat gaat naar het tvmeubel. Vakantiegeld is vorig jaar (gedeeltelijk) naar de boekenkasten gegaan, dat soort dingen.
              Geld/bonnen voor mijn verjaardag of Sinterklaas gaat naar het huis. Geld wat een ander uitgeeft aan gadgets, sieraden of een saunaweekend zet ik apart voor de inrichting. Grote uitgaven gaan van dat soort dingen, de kleinere zijn een kwestie van heel veel onderzoek doen in budgetwinkels, maar dat vind ik juist leuk om te doen.
              Ik heb mijn grenzen hoor, en daar hou ik me ook aan 😊

Pimpelmeesje Ik vind daar helemaal niks aan eerlijk gezegd. Het interesseert me al niet zoveel en als ik dan ook nog moet rondkijken en uitzoeken ben ik snel de draad kwijt. Van sites als Pinterest raak ik al helemaal overprikkeld. Ik let bij nieuwe meubels etc ook meer op de maten dan wat anders. Een vriendin van mij kan goed inrichten en stijlen, die heeft m’n huidige woonkamer ook gedaan. Dus laat dat met liefde aan haar over. Zij vind het geweldig om te doen en ze kan het ook goed.

• [verwijderd]

[verwijderd] Ik moet zeggen dat ik opgelucht en blij ben dat je het zo positief oppakt. Ik heb exht wel getwijfeld of ik het überhaupt wel zou posten, maar voor mijn gevoel zou ik je niet serieus nemen als ik mijn mond zou houden.

Goed van je trouwens dat je ondertussen een buffer hebt! 💪🏻

[verwijderd] Super goed hoe je ermee bezig bent. Misschien kun je zelfs ook iets verzinnen om vanuit huis te doen, wat extra inkomsten genereert? Dan heb je wat anders te doen, en ook nog eens extra zakgeld.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] vind het alleen maar lief dat je meedenkt! Ik kan me best voorstellen dat het soms veel lijkt, maar in de praktijk valt het best mee. Ik doe in principe maar 1 echt grote uitgave per jaar (>100 euro) en daar kan ik echt naar toe leven, gaan maanden aan plannen en pinteresten aan vooraf. Dat is mijn vakantie 🤣
                    Op dit moment heb ik de grote planning voor de aankomende 3 jaar zelfs al compleet, dus het vergt ook een hoop geduld.
                    Mijn vaste lasten, boodschappen en de kinderen lijden er niet onder, dus 1 keer per maand ga ik los in de action 😆

• [verwijderd]

iMoeder daar heb ik een tijd terug naar gekeken, maar thuiswerk hier vraagt om een rijbewijs en een eigen auto om de producten op te halen en af te leveren. Meer dan dat soort simpele dingen durf ik met mijn gebrek aan concentratie nog niet aan, ik krijg mijn instagrampagina al niet eens bijgehouden momenteel 😒

[verwijderd] Wat bij mij meteen opkomt... waarom zou je niet een paar uurtjes per week bij de kringloopwinkel gaan werken. Met jouw gevoel voor styling kan je daar hele leuke dingen doen. En omdat er zoveel doorloop is kan je steeds weer wat nieuws verzinnen en tentoonstellen.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Bloem het enige waar ik een grotere hekel aan heb dan aan kringloopwinkels zijn champignons 🤔🤣

Werken is sowieso geen optie nu, over 3 weken start mijn therapie weer.

• [verwijderd]

Bloem dankjewel 😘