[verwijderd] nee hoor, dat snap ik wel! Voor mij is het ook echt gedeeltelijk een hobby, maar tegelijkertijd ook iets om me mee bezig te houden. Ik zit vrijwel continu thuis, dus dat geeft me ook een doel, een project om me mee bezig te houden en het is iets wat ik leuk vind om te doen en dus energie geeft. Financieel is het natuurlijk ook een kwestie van prioriteiten, ik koop zelden kleding voor mezelf omdat ik daar gewoon niks om geef -ik koop alleen wat nodig is-, ga niet op vakantie, heb geen auto en bespaar een hoop op andere dingen.
De buffer om de alimentatie te dekken heb ik inmiddels, dus interieur is extra. Ik krijg binnenkort de teruggave van de warmtekosten, dus dat gaat naar het tvmeubel. Vakantiegeld is vorig jaar (gedeeltelijk) naar de boekenkasten gegaan, dat soort dingen.
Geld/bonnen voor mijn verjaardag of Sinterklaas gaat naar het huis. Geld wat een ander uitgeeft aan gadgets, sieraden of een saunaweekend zet ik apart voor de inrichting. Grote uitgaven gaan van dat soort dingen, de kleinere zijn een kwestie van heel veel onderzoek doen in budgetwinkels, maar dat vind ik juist leuk om te doen.
Ik heb mijn grenzen hoor, en daar hou ik me ook aan 😊