Sneeuwvlok Maar ik denk ook dat er heel veel mensen zijn die helemaal geen geld hebben voor een vooraad of contant geld in huis. En die mensen dan?
Ik kan het ook niet missen om nu even 200 euro te pinnen en die niet te gebruiken. Maar tegelijkertijd: voorbereiden op is iets heel anders dan volgende week al nodig hebben. De waarschuwing ging over 4-5 jaar, dus je kan plannen. Je weet het natuurlijk nooit, een overstroming of stroomuitval kan ook over 10 minuten gebeuren, maar dan is vrijwel iedereen te laat als je nu nog moet beginnen π
Maar 4-5 jaar, iedere maand 10 euro apart leggen is al veel behapbaarder. Jezelf aanleren bij je weekboodschappen een keer een extra pot groente, of een fles water mee te nemen. Dan zit je op een euro per week extra..
Hamsterweken, alle vormen van bulk aanbiedingen: gratis product apart leggen.
Airmiles sparen -> inleveren bij bol.com op verzorgingsproducten/dierenvoer/noodradio/etc
Statiegeld contact uit laten betalen.
Een gebrek aan geld valt in heel veel gevallen goed te compenseren met geduld en planning!
Vulpen Of gewoon geen ruimte. Als je met 3 kinderen in een appartement van 80m2 woont dan heb je gewoon minder mogelijkheden om een voorraad te bewaren dan als je in een rijtjeshuis met zolder woont..
Ik heb curverboxen op de bodem van mijn kledingkast staan!