Pimpelmeesje medicatie heb ik inderdaad ook een voorraad van. Zodra ik weer nieuwe kan bestellen, bestel ik het. Ook al heb ik nog voldoende voorraad thuis. Vooral ook voor het geval er weer eens een medicijnentekort is en het tijdelijk niet meer leverbaar is. Komt steeds vaker voor naar mijn idee.
Eten hebben wij altijd wel op voorraad en anders ga ik wel wat hazen afschieten in het veld en eten we onze kippen op (oke dat is onzin, want dat kan ik helemaal niet als het geen echte noodsituatie is 🤓). Ik heb nu nog een tuin vol boerenkool en prei als alles in huis op is en in de zomer is het helemaal geen probleem qua eten met de tuin.
Ik heb nog een goede waterfilter van mijn backpack avonturen en geschikt water hiervoor is voldoende te vinden in onze omgeving. Er valt bij ons verder ook niet heel veel meer voor te bereiden. Zelfs mijn backpack met tent, brander, slaapspullen, astronautenvoer, draagbaar zonnepaneel etc ligt nog steeds voor het grijpen op zolder. Er liggen ook nog twee extra grote backpacks op zolder, waar ik vrij makkelijk extra spul in kan gooien, mocht het nodig zijn (we hebben in totaal 5 kleine tentjes op zolder liggen, dus er is voldoende 🫣). Ik ga er echter vanuit dat dit nooit nodig gaat zijn.
Misschien ben ik te naïef, maar ik ga mij niet druk maken over ‘wat als’, daar wordt het niet anders van en dan ga ik alleen maar lopen stressen.