Softbasegaming Is de seksverslaving door iemand gediagnosticeerd of denkt hij dat zelf?
Omdat op zich, buiten een verslaving kun je ook ‘gewoon’ seksueel gefrustreerd zijn. Zeker als het libido van partners niet matcht en iemand niet aan zijn of haar behoeftes komt. Hetzij doordat er niet genoeg intimiteit plaats vind, of niet van het gewenste soort (bijv een partner die mee doet maar er zelf geen zin in heeft, een bepaalde kink waar niet aan gedaan word etc). En ook gewone seksuele frustratie kan heel vervelend voelen. Ik kan mij nog goed herinneren hoe gefrustreerd ik zelf soms was in de tijd dat ik nog geen relatie had. Zeker in m’n ovulatie week. Dan kon ik soms echt aan niets anders denken, raakte afgeleid van aantrekkelijke mensen en heel vervelend gevoel. Dat was geen verslaving maar was ik er wel veel mee bezig en ik kan me voorstellen dat dat je zwak maakt voor verleidingen.
Dat gezegd hebbende. Uiteraard is het vreemdgaan. Als dat het niet was zou hij het ook niet voor je verborgen hebben. En terecht dat je daar heel gekwetst en boos door bent.
Ik vraag alleen ook wel af. Dit is niet het enige wat er scheef gaat in de relatie toch? Is daar nog wel aandacht voor op dit moment? Want het kan natuurlijk dat de bekende druppel is. Maar vergeet niet de rest van de problemen en praat daar ook over.