Ik geloof dat ik toch behoefte heb aan een 'eigen' topic omdat het anders misschien erg verwarrend word.

Ik ben er nu ruim een week of 2?? achter gekomen dat man bepaalde foto's uitwisselde met andere vrouwen.
DIt heeft mij veel pijn gedaan, voelt als vreemdgaan eigenlijk.
Nu heb ik hem 'gedwongen' hulp te zoeken; dit krijgt hij ook echter is pas 19 februari de eerste afspraak.

Gelukkig is hij wel al gestart met anti depressie medicatie met als bijwerking libido vermindering. Hier is hij nu een week mee bezig en hijheeft wel het idee dat het helpt. Maargoed is dat echt zo, zit dat tussen zn oren of komt het door de stress?

Softbasegaming DIt heeft mij veel pijn gedaan, voelt als vreemdgaan eigenlijk.

Begrijp ik volledig 🙁

Wat een rottige ontdekking. Kunnen jullie er goed over praten? Willen jullie allebei deze relatie wel doorzetten?

Manque eeuh ik heb hem nu tijdelijk het huis uit gezet, ik word steeds zo boos als ik zie 😅.

Hij gaat in therapie en ik twijfel heel erg. Momenteel wil ik niet samen met m zijn maar ook niet zonder hem 😅

Dan lijkt het mijbgoed dat hij in ieder geval tijdelijk weg is, dan heb je meer rust om te ontdekken wat je wil

Softbasegaming Is de seksverslaving door iemand gediagnosticeerd of denkt hij dat zelf?
      Omdat op zich, buiten een verslaving kun je ook ‘gewoon’ seksueel gefrustreerd zijn. Zeker als het libido van partners niet matcht en iemand niet aan zijn of haar behoeftes komt. Hetzij doordat er niet genoeg intimiteit plaats vind, of niet van het gewenste soort (bijv een partner die mee doet maar er zelf geen zin in heeft, een bepaalde kink waar niet aan gedaan word etc). En ook gewone seksuele frustratie kan heel vervelend voelen. Ik kan mij nog goed herinneren hoe gefrustreerd ik zelf soms was in de tijd dat ik nog geen relatie had. Zeker in m’n ovulatie week. Dan kon ik soms echt aan niets anders denken, raakte afgeleid van aantrekkelijke mensen en heel vervelend gevoel. Dat was geen verslaving maar was ik er wel veel mee bezig en ik kan me voorstellen dat dat je zwak maakt voor verleidingen.

Dat gezegd hebbende. Uiteraard is het vreemdgaan. Als dat het niet was zou hij het ook niet voor je verborgen hebben. En terecht dat je daar heel gekwetst en boos door bent.

Ik vraag alleen ook wel af. Dit is niet het enige wat er scheef gaat in de relatie toch? Is daar nog wel aandacht voor op dit moment? Want het kan natuurlijk dat de bekende druppel is. Maar vergeet niet de rest van de problemen en praat daar ook over.

Het is nog niet officieel gediagnosticeerd maar tijdens de intake aan de telefoon vond de psycholoog het klinken als een sex verslaving. officiële diagnose moet nog komen.

iMoeder Ik vraag alleen ook wel af. Dit is niet het enige wat er scheef gaat in de relatie toch? Is daar nog wel aandacht voor op dit moment? Want het kan natuurlijk dat de bekende druppel is. Maar vergeet niet de rest van de problemen en praat daar ook over.

Nee het is inderdaad een opeenstapeling. En juist dat is nu ook weer naar boven gekomen. Mij voorwaarde dat hij weer thuis mag komen is dat hij en ik beide bedenken wat we willen veranderen.

Softbasegaming En wat zijn dan de dingen waarvan jij wil dat ze veranderen? En hoe haalbaar zijn die dingen naar jouw inschatting?

Softbasegaming Lukt dat al een beetje om je eigen gedachte en gevoelens te ordenen?
            Wel goed dat je dit zo doet even zonder elkaar. Soms is het goed om even los van elkaar te zien wat je eigenlijk voor een ander allemaal doet en betekent.

Meca Lukt dat al een beetje om je eigen gedachte en gevoelens te ordenen?

Lukt nu ietsje beter. Loop tenminste niet meer de hele dag te janken 😆 .

iMoeder de dingen die we willen veranderen komen redelijk overeen. En sommige dingen twijfel ik wel een beetje over hoe haalbaar ze zijn.

-Weekend zijn voor de kinderen overdag en niet om te gamen;
              -Meer hulp in huishouden en hulp bij de kinderen; daadwerkelijk omkleden als ze 's nachts gaan slapen.
              -Niet verwachten elke dag seks te hebben/open over onze libido.
              -Minder controle; niet in elkaars telefoon/whatsapp/pc kijken (zonder aanleiding). Elkaar niet afluisteren.
              De eufyapps en de camera van zoon van telefoon afgooien ging hem wat te ver (heb ik ook niet geopperd).

Dit zijn de belangrijkste. Vooral het punt minder controle ben ik benieuwd hoe hij dit wilt gaan doen. Hij zei namelijk 'dat ga ik gewoon niet meer doen' maar had er nog niet echt een concreet plan voor. Dus toen zei ik dit is een beetje hetzelfde idee als dat een alcoholist zeg 'ja gewoon niet meer drinken'.

Softbasegaming Nou dit zijn toch hele normale en doodgewone punten. Wat jammer dat jullie die zijn verloren en deze dingen juist niet of wel zijn gaan doen. Het zal veel vragen om hier mee aan de slag te gaan. Ook relatietherapie en/of systeemtherapie lijkt me noodzakelijk.

Over dat controleren… lijkt me toch dat jij dat bij hem wel op de een of andere manier wel moet doen. Want hij is als ik het goed begrepen heb toch stiekem bezig geweest met van alles. Het is juist aan hem om te laten zien dat hij betrouwbaar is.
                Dat hij jou niet meer moet controleren is weer van andere orde vind ik.

Ik vraag me eerlijk gezegd af of dit een seksverslaving is nu ik deze voorbeelden lees. Lijkt hem eerder in een verstoorde relatie te zitten en dat hij macht en controle wil hebben. En zijn eigen ding wil doen wat en wanneer hij dat maar wil. Op het gebied van sex maar ook met gamen, kinderen al dan niet verzorgen, contacten met anderen….

@Trees had het onderste stukje nog toegevoegd maar toen had je al geliked 😉
                  Hoe kijk jij naar dit alles?

Softbasegaming
                  Het klinkt nu een beetje meer alsof je een 3e kind hebt. Moet je hem er echt op wijzen na al die jaren met kinderen dat overdag gamen in het weekend niet de bedoeling is, dat je met de kinderen (en jou!) moet helpen in het huishouden? Dat kinderen moeten worden omgekleed voor ze naar bed gaan? Het klinkt wat onvolwassen en alsof jij “niet echt bij jullie is” Alsof hij in een eigen wereld leeft naast jullie waarin hij kan doen wat hij wil?

Als ik je voorbeelden lees klinkt het eerder alsof er iets heel scheef is gegaan in jullie relatie. Ik denk dat de psycholoog er breder gaat kijken dan een seksverslaving ook. Misschien is relatietherapie ook nog wel een goede zodat ook jouw kant van het verhaal er is. Want het klinkt als ik eerlijk ben wel erg zwaar voor jou 🥹 Heb je zelf buiten de poh ook hulp/wanneer staat poh gepland?

Wel fijn dat je in elk geval wat rustiger bent. Maar wat een shit situatie zeg ☹️

Bloem Ik vraag me eerlijk gezegd af of dit een seksverslaving is nu ik deze voorbeelden lees. Lijkt hem eerder in een verstoorde relatie te zitten en dat hij macht en controle wil hebben. En zijn eigen ding wil doen wat en wanneer hij dat maar wil. Op het gebied van sex maar ook met gamen, kinderen al dan niet verzorgen, contacten met anderen….

Oh ik lees dit nu pas maar ik vraag me dus hetzelfde af….

Bloem Ik vraag me eerlijk gezegd af of dit een seksverslaving is nu ik deze voorbeelden lees. Lijkt hem eerder in een verstoorde relatie te zitten en dat hij macht en controle wil hebben. En zijn eigen ding wil doen wat en wanneer hij dat maar wil. Op het gebied van sex maar ook met gamen, kinderen al dan niet verzorgen, contacten met anderen….

Dit is wat de psycholoog nav de telefonische intake heeft gezegd. 19 feb heeft hij zn eerste behandeling en vanuit die behandelingen zal er wel een officiële diagnose zijn/komen.

@Hopsatee ja dit is natuurlijk heel beknopt en het is er ook gewoon ingeslopen. Ik deed altijd alles omdat ik een stuk minder werk dan hij (20/28 uur). Maarja ik heb al vaker aangegeven dat ik meer hulp wil.

We gaan uiteindelijk ook relatietherapie doen hoor! dat sws. Maar eerst moet hij behandeld worden.

Tsja wat voor hulp bedoel je? proffesionele hulp nee alleen de POH. heb 19 feb weer een afspraak,.

Softbasegaming Tsja wat voor hulp bedoel je? proffesionele hulp nee alleen de POH. heb 19 feb weer een afspraak,.

Ja dat bedoel ik. Poh is een goed begin hoor, zeker in combinatie met relatietherapie straks. Fijn dat je de 19e weer mag!
                    Ik merkte alleen op een gegeven moment dat ik poh niet diepgaand/hulpvaardig/kundig genoeg meer vond en heb uiteindelijk meer gehad aan psycholoog en daarna coach.

Op zich begrijp ik wel als je minder werkt dat je wellicht wat meer thuis doet. Maar de momenten dat je wel samen bent is het natuurlijk wel van belang dat hij er ook is en zijn deel thuis doet en zeker natuurlijk met de kinderen. Ik merk zelf dat als er een periode is dat ik meer doe ik zelf ook vaak een aandeel heb van “ik doe het wel even, ik regel het wel” “heeft hij rust” of zelfs “kan ik beter” maar ik ben er tegenwoordig zeer scherp op dat ik bewust dat dus niet doe en vrij duidelijk grenzen geef of hem zelf laat dobberen als hij zegt “ja maar dat kan jij beter even doen” of “nee heb ik niet gelezen in Parro kun je even samenvatten” of “nee ik heb daar geen zin in dat doe ik niet” Ik merk wel dat die combinatie van hij die meer draaglast heeft overgenomen en ik die het meer laat liggen bij hem beter werkt. Niet makkelijk overigens want ja patronen enzo 😜

Fijn dat hulp voor hem er dan nu aan komt.

Kun je er zelf met familie over praten nu?

Hopsatee maar ik ben er tegenwoordig zeer scherp op dat ik bewust dat dus niet doe en vrij duidelijk grenzen geef of hem zelf laat dobberen als hij zegt “ja maar dat kan jij beter even doen” of “nee heb ik niet gelezen in Parro kun je even samenvatten” of “nee ik heb daar geen zin in dat doe ik niet” Ik merk wel dat die combinatie van hij die meer draaglast heeft overgenomen en ik die het meer laat liggen bij hem beter werkt. Niet makkelijk overigens want ja patronen enzo 😜

Herkenbaar. Het is toch zo’n verrekte handig als jij als moeder alles doet hè. 😜Hier is dat ook. Nu ik thuis zat al helemaal. Zo vanzelfsprekend zijn dan dingen. Ik geef ook bewust tegengas en dan komt het vaker tot conflicten. Maar dat is dan maar zo.

@Softbasegaming Probeer je niet te focussen op een diagnose. Het is de vraag of die er wel komt. Of dat het ‘gewoon’ zit in patronen, het systeem, zijn en jouw karakter, etc etc. Ik kan me wat dat betreft erg vinden in wat @iMoeder en @Trees eerder hierover uitlegden. Is het echt dwangmatige zucht naar sex?
                      Ik hoop dat de psycholoog heel goed kijkt naar wat er allemaal speelt. Zorg dat je zelf ook een keer of vaker wordt uitgenodigd door hem/haar. Mijn ervaring is dat het anders zeer eenzijdig wordt behandeld en ik vraag me oprecht af of dat in jullie geval genoeg zal brengen.
                      Wat je hier zegt dat hij eerst behandeld moet worden dat zie ik anders. Beide dingen kunnen prima samen gaan. Het is juist beter om het integraal aan te pakken omdat je dan meteen aan de slag kunt met destructieve patronen en onderliggende waarden en visies.