In 2023…
Vierde ik:
Het 12,5 jarig huwelijk van @LucP en mij en ook mijn 12,5 jarig jubileum op mijn werk.
Ontdekte ik:
Leuke podcasts en schrijvers.
Maakte ik:
Heel erg veel keramiek, wat ik ook weer verkocht!
Veranderde ik:
Niet zo veel geloof ik… Of toch wel? Vind het soms moeilijk om veranderingen te zien, zeker wanneer ze langzaam gebeuren.
Vergat ik:
Om structureel te luisteren naar mijn vriendelijke innerlijke stem.
Sloot ik af:
Eigenaarschap van dit forum, wat me vooralsnog opluchting geeft. En tegelijkertijd voelt als een verlies.
Zei iemand de volgende mooie woorden tegen me:
"Je hebt echt een fijne persoonlijkheid.” Voor iemand die gediagnosticeerd is met een persoonlijkheidsstoornis, was dat een enorm compliment om te ontvangen.
Kreeg ik dit cadeau:
Lieve kaartjes, briefjes en PB’s <3
Kwetste iemand mij met:
Zeggen dat ik alles verkeerd zie, een onzinnig wereldbeeld heb en in een fantasiewereld leef.
Kwam ik nader tot:
Mijn kind, mijn man en een aantal fijne collega’s.
Dreef ik af van:
Vrienden die een andere richting uit bewegen.
Maakte ik me deze gewoonte eigen:
Sneller reageren op mails, een kalender bijhouden en kleren wegdoen die niet mooi meer zitten. Helaas ben ik ook neurotisch op de binnenkant van mijn wang gaan bijten, wat die wang niet veel goed doet.
Leerde ik dit af:
Nagelbijten! Maar wel ten koste van mijn wang, dus.
Deed ik deze belofte:
Als het niet goed gaat, mail ik.
Bouwde ik hier aan:
Onze zolder (die nog steeds niet af is…), mijn Instagram pagina en mijn Etsy winkeltje. Mijn werk-portfolio.
Maakte ik mij zorgen over:
Mijn zoon, die steeds moeilijker beweegt en niet meer zo goed kan lopen. Mijn eigen gezondheid, de zwelling van mijn schildklier. De verrechtsing van ons land. De normalisering van discriminerende taal. De vergrijzing van de arbeidsmarkt. Het excessieve consumentisme.
Werd ik verrast door:
Hoe goed de overgang naar school ging voor onze zoon. Hij heeft het naar zijn zin en laat groei zien!
Lachte ik om:
Podcasts en It's Always Sunny in Philadelphia.
Huilde ik om:
Mijn zoon toen hij een tijdje niet meer kon lopen. Pijn in mijn nek.
Deed ik deze wijsheid op:
Jij bent de enige die jezelf kan opbouwen en afbreken. Dat doe jij en niemand anders.