In 2023…
Vierde ik:
Het leven en alles wat ik heb bereikt sinds mijn cva op de 'verjaardag' van mijn cva.
Ontdekte ik:
Dat gezond zijn iets anders is dan de afwezigheid van ziekte of beperkingen, maar veel breder is en voor mij veel meer heeft te maken met veerkracht, mindset en voldoening ergens uit kunnen halen.
Maakte ik:
Van alles met schaar, lijm, verf en naald en draad.
Veranderde ik:
In iemand die het leven minder voor lief neemt en meer bewust probeert te zijn van mooie momenten of deze actief probeert op te zoeken. Hier wil ik het komende jaar verder aan werken.
Vergat ik:
Gelukkig minder dan het jaar daarvoor ;-)
Sloot ik af:
Survival run. Accepteren dat dit niet meer lukt.
Zei iemand deze mooie woorden tegen me:
Er zijn heel veel mooie woorden gezegd, maar ik kan nu even niks reproduceren. Wel weet ik dat ik regelmatig geëmotioneerd raakte door wat er gezegd werd.
Kreeg ik dit cadeau:
We kregen Bibi!
Kwetste iemand mij met:
Ik ben een paar keer echt gekwetst, maar kan nu even geen voorbeelden bedenken. Schijnbaar kan ik het ook weer loslaten (of ik vergeet het gewoon).
Kwam ik nader tot:
Meerdere mensen, die ik als waardevol en belangrijk in mijn leven beschouw.
Dreef ik af van:
mensen die mij teveel energie kosten of die het niet accepteren dat ik niet alles meer kan.
Maakte ik me deze gewoonte eigen:
Mijn agenda zeer strak bewaken en regelmatig 'nee' zeggen.
Leerde ik dit af:
Doelloos scrollen op instagram, door mijn account daar op te zeggen.
Bouwde ik verder aan:
De invulling van mijn leven, zoals het doen en uitbreiden van vrijwilligerswerk en ontdekken van een nieuwe sport (framerunning!).
Maakte ik mij zorgen over:
Mijn jongste dochter, het uwv en mijn eigen gezondheid.
Werd ik verrast door:
heel veel mooie kleine geluksmomenten.
Lachte ik om:
Zoveel. Ik heb heel veel gelachen. Ik lach ook graag om mijzelf. Mijn eigen fouten niet te serieus nemen.
Huilde ik om:
Afgekeurd te worden, de confrontatie met wat ik niet meer kan en de machteloosheid dat ik mijn eigen kind onvoldoende kan helpen.
Deed ik deze wijsheid op:
Dat het belangrijk is om kleine en/of grotere doelen in je leven te hebben, dat je zoveel mogelijk mag genieten, maar dat ook boosheid, verdriet onderdeel van het leven zijn. En dat dit oké is!