Bloem volgens hebben jullie heel veel gedaan en als dit ook nog niet voldoende is, dan is de vraag wat nog wel werkt. Ik wil je niet betuttelen, maar echt vanuit bezorgdheid. Het is allemaal veel geweest de afgelopen jaren en dit kost heel veel negatieve energie. Belangrijkste is dat jij overeind blijft staan 😘

• Bloem hebben hierop gereageerd.
  • Bloem vindt dit leuk

Trees Ja ik snap je hoor. Dat is de laatste noodgreep. Echt niks meer doen. En dan kijken wat er gebeurd. Die zit in ons achterhoofd hoor.

Bloem Oke zit dus net wat anders dan ik dacht, dank voor de opheldering. Maar ik denk dan ook dat je nu gedaan hebt wat je kunt. Iedereen moet zelf soms keihard tegen die muur aanlopen, maakt het alleen niet makkelijk om los te laten als je zelf ook de mogelijke gevolgen gaat ondervinden.

Vandaag weer veel werk verricht. Maarrrrr daarmee is het geregeld dat het huis woensdag eigendom wordt van schoonzus 🙏
    Dan is horde 1 van de tig genomen…

3 maanden later

Bloem En ff omhoog…. Waar ik in het klaagtopic op doel is deze situatie.

Waar na al dit gezeik de woning van haar is en we na heleboel trekken en duwen een offerte van een aannemer hebben en inzicht rondom hypotheek en zo heeft schoonzus out of the blue besloten dat ze toch een ander huis wil gaan kopen. 😤🤬🤯😭

En belangenbehartiger ook die doet er nog een schepje bovenop. Die appt dat hij zich ernstig zorgen maakt over hoe wij met schoonzus omgaan. Er is absoluut geen noodzaak om op korte termijn keuzes te maken. Hij verwacht dat als wij zo doorgaan zij een zenuwinzinking krijgt.

😭😭😭Dit is echt zo de wereld op zijn kop. Ongelooflijk.
      Ik hoef die man nooit meer te zien. Als je zo laag over ons denkt en gewoon zelf niet en al helemaal niet adequaat communiceert en vervolgens alles omdraait en het enige wat je communiceert dit is dan heb je voor mij echt afgedaan.

Bloem 🫂
        Ik hoop dat het zich uiteindelijk oplost, op een manier dat jullie er niet meer bij betrokken zijn. Ik gun het je echt dat je je eens op jezelf en je gezin mag focussen

Pimpelmeesje 😘
          We blijven verbonden door het huis van schoonmoeder waar wat mee moet. Dus helaas is dat niet het geval uiteindelijk.

Bloem jeetje meid, dikke knuffel. Wat een heftige situatie. Is er nog extern hulp in te schakelen door jullie? Waar komt die belangenbehartiger vandaan?

Soms is er ook een moment van loslaten en het laten klappen. 😥

• Bloem vindt dit leuk

Honkeytonk Dat is een oom die tevens ook werkgever is van schoonzus. Helaas heeft ze die maanden terug gevraagd haar belangen te behartigen. Die werkt ons alleen maar tegen. We stond op goede voet met hem. Hadden ook nooit verwacht dat hij zich zo zou opstellen. Wat die allemaal gezegd heeft is echt niet oké. Oa dat wij haar op kosten wilde jagen, dat het ons om het geld te doen was, dat mijn vriend alles moest regelen want dat was zijn plicht als stamhouder en dergelijke allemaal. 🥴
              Hij was degene die toen we met een adviseur om tafel zaten het hardste riep dat zij in het huis moest blijven wonen en er geen andere opties waren. Ook besefte hij toen wat de noodzaak van doorpakken en snel handelen was. 🤷‍♀️
              Die is nu dus als een blad aan de boom omgedraaid.

Wat schoonzus allemaal zegt is ook ongelofelijk. Het ultieme slachtoffer. Zo gedraagt ze zich. Wij gunnen haar niks. Wij snappen het niet. Wij laten haar niet haar eigen keuzes maken. Wij vertellen haar niks. Etc etc etc.

Bloem stamhouder

🤮🤮🤮
                Ik vind dat wel zo'n misogynistisch begrip, dat zou verboden moeten worden.

Ontopic: wat een rot situatie zeg..
                Wat @Zonnebloem ook aan geeft, soms kan het niet anders, het is een keer klaar..
                Veel sterkte!

Bloem want dat was zijn plicht als stamhouder en dergelijke allemaal. 🥴

Nou vrouwtje kruip jij maar achter je naaimachine, terwijl jouw stamhouder buiten op bizonjacht gaat 🤢. Uit welk jaartal is hij geteleporteerd?

Bloem Wat schoonzus allemaal zegt is ook ongelofelijk.

Praat ze dan haar oom gewoon na? Het klinkt alsof ze er zelf niks van snapt. Haar idee is nu huis verkopen van je schoonmoeder en dan zelf iets zoeken? Betekent dit ook dat jullie er dan niet perse meer iets mee moeten, omdat jullie niet meer door het huis aan elkaar verbonden zijn?

Trees Nee. Schoonmoeder had 2 huizen. Het ene huis was verhuurd (voor een zeer minimaal bedrag overigens waar je niet eens een kamer voor huurt normaal en dat tientallen jaren lang) aan schoonzus en het andere daar woonde ze zelf. Schoonmoeder is begin november in een verzorgingstehuis geplaatst. Toen hebben we er alles aan gedaan dat voor 1 januari het huurhuis aan schoonzus is geschonken. Dat was haar keuze toen. Ze wilde daar blijven wonen. Dus alles op alles gezet omdat voor elkaar te krijgen. En daarna alles op alles gezet om een aannemer te vinden, hypotheek en al die dingen. Want om het huis te kunnen verbouwen, en dat moet echt, heeft ze een verbouwingshypotheek nodig. En daar hangt het nu. De aannemer en dakdekker wacht al 2 weken op een antwoord op hun offerte. En ze heeft nu besloten om dit huis dus te verkopen. Wat zeer negatieve gevolgen voor haarzelf heeft. Daar heeft ze dus echt geen benul van maar ze wil niet luisteren naar ons. We hebben een lijst gestuurd met 17 consequenties en ze heeft die ook gekregen en mijn andere schoonzus heeft dit allemaal met haar doorgenomen. Maar ze gelooft het niet, het zit zo niet in elkaar, haar belangenbehartiger zegt dingen anders,etcetera.
                  De belangenbehartiger heeft die lijst ook gehad. Daar totaal niet op gereageerd. En vervolgens ons wel die piepapp gestuurd (zie hierboven ergens in een bericht).

Bloem dan is het nu heel zwaar en moeilijk, maar ik denk dat jullie het beter 'los' kunnen laten. Zij wil niet. Haar 'belangenbehartiger' wil niet. Dit is vechten tegen de bierkaai.
                    En ik sluit me helemaal aan bij de andere meningen over de oom, die mag een rotschop terug krijgen naar het stenen tijdperk zeg!

Bloem ik denk dat ze er op de harde manier moet gaan achterkomen dat dit niet de beste keuze is. Het enige wat jullie nog kunnen doen is haar duidelijk maken dat de consequenties van haar keuzes dan ook echt voor haar zijn en dat jullie haar dan niet meer kunnen helpen. Hoe hard het ook is.

Jullie hebben volgens mij al meer dan voldoende gedaan, maar ze wil niet en dan moet ze het zelf ook maar gaan ondervinden. Ik weet dat het makkelijker gezegd dan gedaan is bij familie, maar je moet ook je zelf en je gezin hierin beschermen.

Trees Ja dit is nu ook precies ons plan. We kunnen niet anders. Als ze echt voor deze optie gaat dan doen we niks meer voor haar. Het gaat er ons niet om dat ze een eigen keuze maakt overigens. Maar om de hele manier waarop dit gaat. En het feit dat er veel eerder al is gevraagd is wat haar keuze is en toen door haar en belangenbehartiger duidelijk is gekozen voor dit huis krijgen en verbouwen en duidelijk was dat we daar dus alles op gingen inzetten.
                      En dat ze nu dus zonder zich goed verdiept te hebben een keuze maakt zonder de consequenties te overzien.

Wat er ook gebeurd dat zal onze schuld zijn. Ze is nogal kort van geheugen. Dus dat we haar nu waarschuwen is ze straks vergeten en als die andere woning dan tegenvalt om wat voor reden dan ook zal ze ons dat kwalijk nemen. Dat is het patroon van hoe het al jaren gaat.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Bloem eventueel zou je het nog op papier kunnen zetten. Voor/nadelen en consequenties van keuze A en keuze B met de mededeling dat jullie keuze B een slecht idee vinden. Als ze dit doorzet en er gaat iets mis, dat ze dit dan ook zelf moet oplossen en dat het jullie verantwoordelijkheid niet meer is. Mocht ze jullie later zaken kwalijk nemen, dan kun je elke keer weer verwijzen naar die brief.

Wij gaan zo iets doen richting mijn pa. Hij heeft iets bedacht, waarbij de kans vrij reeel is dat het misgaat met zijn vrouw. Wij gaan het niet oplossen en dat staat straks ook op papier. Hij zoekt het zelf maar uit in Verweggistan als ze zoek is. Klinkt heel hard, maar op een geven moment houdt het op en moet je ook een eigen grens trekken. Dit kost jou zoveel energie en het is gewoon een bodemloze put waarin je investeert. Jij mag ook zeggen en nu is het klaar.