Zou je bevriend kunnen zijn met jezelf? Waarom wel of niet?
Ik denk dat ik dat wel zou kunnen. Het zou denk ik wel leuk zijn omdat we dan dezelfde interesses hebben en dat is leuk als je iets wil gaan doen of ergens over wilt praten. Aan de andere kant weer minder interessant als je dezelfde denkwijze hebt. Qua samen eten lijkt het me super handig, dan heb je precies dezelfde voorkeuren 🙂 en sowieso, ik vind mezelf best leuk dus waarom niet.
Wat voor vriend ben jij voor een ander?
Ik denk dat ik heel loyaal ben. Als je eenmaal mijn vriend bent dan laat ik je niet snel in de steek en heb ik veel voor je over. Ik maak tijd voor je en help graag bij problemen, zowel praktisch als psychisch. Ik vind het leuk om dingen samen te ondernemen zoals een dagje ergens naartoe, of samen op vakantie gaan. Bij mij kun je jezelf zijn en als je op bezoek bent heb ik geen verwachtingen. Je kan uit de kast pakken wat je wilt, ook gewoon je eigen ding doen en je mag altijd blijven eten en slapen. Daarentegen ben ik niet de meest fantastische gastvrouw. Ik bedenk vaak te laat dat ik boodschappen moet doen om eten voor gasten in huis te hebben, of ik vergeet dat mensen ook nog andere dingen drinken dan thee, koffie en water. Ik heb het ook vaak druk, dus dan kunnen mensen wel bij mij langskomen maar een hele dag ergens heen gaan of hij een ander op bezoek lukt niet altijd. Ik ben ook heel direct. Vriendinnen van mij waarderen dat omdat ze weten dat ik eerlijk ben en als ik dan enthousiast ergens over ben dan weten ze dat ik dat meen (hoor ik van ze terug). Maar ik kan me voorstellen dat het soms lastig is voor mensen. Ik ga niet doen alsof ik iets leuk vindt om je tevreden te houden. Ik hou ook helemaal niet van oppervlakkigheid dus voor small talk moet je niet bij mij zijn.
Kun je waarderen wat je een ander biedt in een vriendschap?
Ja best wel. Al zou ik het fijn vinden als ik meer energie had om initiatief tot contact te nemen. Al merk ik ook wel weer dat mensen vaak bij mij komen met hun problemen en niet zo snel aan mij vragen hoe het gaat. Dus misschien doe ik wel genoeg, ik vind het lastig om in te schatten.