Zeker want ik ben er ESFJ-T en een van de kenmerken is:
Consuls geloven dat in bijna elke situatie een duidelijk juiste handelswijze is. Hoewel sommige persoonlijkheidstypes een mildere, leven-en-laten-leven houding aannemen, kunnen Consuls het lastig vinden om niet te oordelen wanneer iemand een weg inslaat die hen onjuist lijkt.
Oftewel, ook al ben ik erg meegaand en open minded / pak ik veel verschillende meningen tot 1 mening heb ik diep in mijn hart wel altijd gelijk en doe ik het op de beste manier. Dus ja, dan kan ik heel goed vrienden met mezelf zijn 😜😜
Nee grapje is dit hoor. Ik vind het best een lastige vraag namelijk. Enerzijds denk ik van wel want ik ben erg attent, denk altijd aan alle momenten bij mensen, sta altijd voor mensen klaar, help mensen. Ik kan mensen ook goed lezen dus ik weet ook vrij intuïtief welke stap ik wel en niet moet doen (rust laten of niet) dus dat is in vriendschappen denk ik allemaal wel fijne eigenschappen. Dan kan ik mezelf met rust laten als ik het even niet kan opbrengen allemaal. En ik ben ook in voor gezelligheid, leuke dingen doen, ben gek op familie en vrienden dingen organiseren. Dus dan heb ik altijd leuke feestjes.
Maar ik ben ook erg gestructureerd en gepland dus altijd bezig met het volgende moment en het lijkt me wel irritant dat ik geen rust heb, ik zou onrustig van mezelf worden denk ik. En als ik mezelf zou zijn en vrienden zijn met mezelf zou ik gek worden van hoe we beide vet snel praten.
Ik ben meer van opposites attracts. Geeft wat meer balans.