• [verwijderd]

Bedankt voor de tips allemaal!

Mijn voorkeur gaat ook naar een asielkat. Ik begrijp uit jullie reacties dat ik dus niet bang hoef te zijn voor rond plassende kittens.
Ik denk dat we dan even wachten tot er kittens vanuit het asiel/gastgezin worden aangeboden.

Marktplaats/FB e.d. was ik al niet van plan.

Huggybird het is ook een enorme knuffelkont! Als hij geaaid wil worden (het liefst de hele dag door) rent hij op je af in en eindigt dan tegen je voeten in een soort halve koprol zodat hij op deze manier komt te liggen. Net een hond πŸ˜…
Echt onmogelijk om te weerstaan!

Ik word af een toe een beetje gek van onze jongste kat. Hij heeft de neiging om mij midden in de nacht wakker te maken voor een potje knuffelen, super lief maar niet in de nacht. Hij gaat dan gewoon boven op mijn hoofd liggen en mijn gezicht likken 😩, heb al geprobeerd om de de deur dicht te houden maar dan gaat hij staan mauwen voor de deur en en aan de deur krabben. Wil nu nog eens proberen of het helpt om hem in de logeerkamer op te sluiten ( staat de kattenbak ook). Jullie misschien nog tips?

Lovely83 bij ons mogen de katten niet meer naar boven, om die reden. Ze blijven dus in de huiskamer met toegang tot de garage (waar de kattenbak staat), of we laten ze buiten, net waar ze zin in hebben (met deze temperaturen niet). Deur dicht naar boven toe en je hoort evt. gemauw ook niet meer. Ik kon er echt niet tegen om midden in de nacht wakker gemaakt te worden door luid gespin in mijn oor.

Ik heb ollie vanochtend weggebracht voor castratie....het was zo zielig. Hij is altijd samen met billie geweest dus nu alleen weg begreep hij helemaal niet. Zo aan het miauwen. Ik kon er bijna van huilen....half 12 mag ik hem weer ophalen. Zal opgelucht zijn als hij weer lekker thuis is.

@[verwijderd] ik was ook heel bang voor dat gepies overal. Mijn oude kat deed dat ook, maar die was wel erg oud toen. Maar ook op de mat bij de voordeur. Dan kwam ik thuis meteen de stank in. En wat moet je dan hè...van alles probeerd toen. Ollie en billie kregen wij al zindelijk. Wat ze wel doen is marleys hok in gaan en dan op marleys bak. Maar ik snap wel dat het verwarrend voor ze is.

Nescio beneden is mogelijk maar dan moet de kattenbak ook daar heen en dat wil ik het liefst niet aangezien we geen bijkeuken hebben. Ik ga hem vanavond eerst eens op de logeerkamer zetten, gewoon samen met de andere kat dan is hij niet alleen.

Lovely83 wij hadden een kat die dat ook deed. β€˜s nachts de kat beneden en de deuren dicht, zodat hij niet naar boven kon en we hem niet konden horen miauwen 😬.

Edit: eventueel de kattenbak alleen β€˜s nachts beneden zetten als het niet werkt in de logeerkamer?

Trees dat ga ik inderdaad dan proberen, als hij dan nu zo bij mij zit vind ik het ook haast sneu ik hem vanavond op te sluiten. 🀣

Tantetil hoe is het gegaan met ollie? Het is toch best een ding als je ballen eraf gesneden worden 🀐.

Lovely83 hoe kun je dit nu weerstaan? 😍

CrazyCatLady wat een knapperd! Mijn eerste kat was een rooie kater. Ik heb daar toch een zwak voor. Helemaal als ik dit bolletje wol zie liggen.

Trees
                Mijn ollebolletje is weer lekker thuis, nog wel wat wankel. Billie gaat ondertussen gewoon door met slopen

Tantetil ach arme kerel en Billie heeft zo te zien weinig boodschap aan het feit dat haar broertje van zijn mannelijkheid beroofd is 🀭.

Billie is een vrouwtje toch?

Trees ja Billie is het vrouwtje. Ze heeft eerst een tijdje geroepen en gezocht. Daarna ging ze gewoon verder met haar dagelijkse bezigheden. Toen Ollie thuis kwam rook ze even aan hem en ging toen weer weg. De dokter zei al dat hij nu niet naar zichzelf ruikt.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Tantetil gaan jullie Billie ook nog laten steriliseren? Dan is zij ook heel erg zielig.

Is dat tijdelijk dat ze anders ruiken ivm geurtjes van de operatie etc of komt dat echt doordat er wat verandert in de hormonen dat ze structureel anders gaan ruiken?

Trees ja Billie doen we iets later.

Volgens mij gewoon tijdelijk door de operatie. Hij rook ook vreemd. Ik heb hem snel veel geknuffeld. Hij heeft alweer wat gegeten en springt weer op de bank. Ben blij dat we dat weer gehad hebben hoor.