Weet je wat me ook opvalt.

Als je een wilders stemmer een racist noemt is het opeens polariseren. Want we zijn boos dus dan mag je opeens wel een groep op een hele nare manier wegzetten.

Als je zegt dat de plannen van Wilders niet zijn nagerekend dan ben je flauw of "Timmermans krijgt 15.000 wachtgeld"

Wilders zegt eigenlijk niks in zijn programma hij heeft oneliners en vreselijk nare taal over moslims. Maar geen oplossing. Ideeën hoe hij iets aan zou pakken.

Ik vraag me echt af waar mensen op hebben gestemd? Want als moslims niet je punt was, wat dan wel?

Vulpen ja, maar krijg dat maar eens verkocht.

Ik denk echt dat je net zoals rechts een inspirerend verhaal moet beginnen vertellen. Extreem-rechts denkt dat klimaat er niet toe doet en dat alles door 'vreemden' komt. Daarvoor was alles peis en vree en bepaalde mensen willen daarnaar terug. Dat dat een leugen is maakt ze niet eens uit.

Zet daar als linkse partij een realistisch toekomstbeeld tegenover dat hoop geeft. Maar niet te veel nuance. Nuance gaat verloren in de huidige politieke verslaggeving.

Sevenof9 we hebben ze sowieso nodig, als je alleen al kijkt naar de vergrijzing. Het probleem is volgens mij dat het migratieverhaal continu verteld wordt als dat het ten koste gaat van de 'hardwerkende Nederlander'. En voor die leugen van rechts is nu geen fatsoenlijk tegenverhaal.

Ik merk nu ook dat heel veel mensen nog steeds denken dat Nederland het enige land is dat zo extreem z'n best doet voor het milieu, wij staan met ons mini landje altijd vooraan...
    Als ik zeg dat dit niet zo is, dat we op veel gebieden onderaan bungelen, geloven ze mij niet 🙈🙉

Nescio als je alleen al kijkt naar de vergrijzing.

Maar als Hollander meer dan 3 kinderen mag dan ook weer niet 🤔

• June hebben hierop gereageerd.

Toch6 over het algemeen is een bevolkingskrimp beter voor de aarde. Ook voor niet Hollanders trouwens.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Vulpen

Ja precies daarom zal die regel er ook wel niet zijn.

Nescio ik ben het helemaal met je eens, het is makkelijker om een scheef verhaal te vertellen met een paar getalletjes waarmee het probleem bij een ander ligt en de oplossing simpel.
        Het verhaal is moeilijker, maar ik heb niet het idee dat het vanuit links ook maar een beetje goed verteld wordt.

De media helpt daarbij ook niet he..

June ik hoorde van het weekend dus 2 oudere dames zeggen: ik heb op Wilders gestemd want dan krijgen we zwarte piet eindelijk terug.

Echt..wat?? Alsof dat zo werkt!

Marshmallow ik vind dat iedereen het zelf moet weten waar ze op stemmen (al ben ik het diep absoluut totaal oneens dat mensen het doen) maar kom op zeg, als dat je reden is en je denkt dat het zo werkt vind ik het eigenlijk vrij stom dat je überhaupt mag stemmen 😝

(Niet echt hoor, uiteraard mag iedereen stemmen maar ik vond het zo zo zo dom die uitspraak)

Zwarte Piet zit zo diep bij bepaalde mensen... en dan zeggen ja het is een kinderfeest. Dat is het dus duidelijk niet. Als je niet tegen roetveegpieten kan is er gewoon wat mis met je. En ja ik weet dat het niet productief is om zo te reageren maar ik ben dat gejank om zwarte Piet echt zo zat.

Nescio ik snap ook niet wat het probleem (nu nog) is inderdaad. Het is helemaal prima zo. En ik heb zelfs kleine kinderen en die vinden het prima. Deze oudere bessen willen gewoon in de oertijd blijven leven “toen was alles beter”

Mijn vader was erbij en die vond het ook enorm stom. En dat vond ik dan weer heel tof van mijn 75 jarige vader.

Hopsatee ik hoorde van het weekend dus 2 oudere dames zeggen: ik heb op Wilders gestemd want dan krijgen we zwarte piet eindelijk terug.

Ach gut, wat een onrecht is deze twee dames toch aangedaan. Hebben ze zomaar zwarte piet van ze afgepakt? Wat moet dat zwaar zijn zeg 🤐.

Ik ben ook zo klaar met het gemekker hierover.

Hopsatee waaaah ja zo dom toch?! M'n schoonvader zei laatst ook: 'Het wordt eens tijd dat ze ons onze tradities allemaal gaan teruggeven!'

Op de vraag wie 'ze' zijn en welke tradities 'ze' hem persoonlijk hadden afgenomen, had ie dan weer geen concreet antwoord op. Op Zwarte Piet na dan 🥴 gejank om niks.. ik vroeg of hij nog een kind was wiens kinderfeest nu verpest was omdat er nu roetveegpieten zijn. Neh, dat niet. Ok wat is dan je probleem?