Heel lief van jullie ❤️ vandaag kan ik de wereld weer aan. Ik weet dat bepaalde dingen die de PVV wil niet mogelijk zijn en wacht rustig af wat er gebeurd. We wonen gelukkig in een stad waar GL/PvdA overheerst.🙈

Trees Succes dit weekend

Ik zie er zó tegenop. Ben bang dat ik me toch niet kan inhouden wanneer mijn schoonvader gaat provoceren 😬
    Hij komt straks gerust aan in een t-shirt met heel groot FvD er op bijv. Dat deed hij in Corona tijd ook. Liep hij rond met shirts en petjes met "Vaccineren = NEE".

De afgelopen weken was zijn profielfoto op Whatsapp een foto van een lidmaatschapspasje van FvD.

Maar misschien maak ik me druk op niets en doet hij dit nu niet.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Lovely83 en niet zo klein beetje ook. GL - PvdA overheerst heel duidelijk bij jullie. Gelukkig maar! Ik hoop dat het allemaal reuze gaat meevallen en dat de rest de idiote plannen wel gaat tegenhouden.

Jules ik zou dat ook echt super lastig vinden. Ik gok dat je heel vaak naar de wc moet 😬. Kun je iets met je partner afspreken? Wij maken van te voren vaak afspraken. Als die over dat begint, dan leid jij het gesprek een andere kant op of jij steunt mij dan zodat ik er niet alleen voor sta enz.

Lovely83 fijn dat je je beter voelt. Ik ben dan op afstand, maar ik was er gisteren ook niet goed van. En dan die domme Vlaams Belangers die staan te juichen en voorspellen dat we hier hetzelfde resultaat halen... echt hoe dan?!

Nescio ze willen misschien gedoogsteun.. dan kunnen ze over 2 jaar het kabinet weer laten klappen om weer te regeren. Trap er niet in wilders. Ze zijn jouw dolksteek ook niet vergeten.

Trees Ik gok dat je heel vaak naar de wc moet 😬

Ik vergeet vaak te drinken maar ik heb ineens een doelstelling bedacht van 2,5 liter water per dag 😅

Trees ik denk ook dat het uiteindelijk meevalt hoor, maar het is het idee vooral dat mensen op een partij met zulke extreme gedachten richting bepaalde groeperingen kunnen stemmen. En dan ook nog zoveel. En dan heb ik het niet alleen over moslims, als ik dan lees over dat hij niet wil dat de gemeentes mee gaan werken aan gender en diversiteit geneuzel, meldpunt racisme en discriminatie wil afschaffen ed. Alsof we direct even 70 jaar terug gaan in de tijd en alles waarvoor veel mensen hebben gevochten kunnen opgeven.

Lovely83 maar het is het idee vooral dat mensen op een partij met zulke extreme gedachten richting bepaalde groeperingen kunnen stemmen.

Ik kan dat ook echt niet bevatten. Dat sommige mensen ontevreden zijn snap ik, maar wat mij betreft geen enkel excuus om op iemand te stemmen die zulke extremistische ideeën heeft. Ik heb er echt geen begrip voor.

Super fout deze, maar past wel bij mijn huidige state of mind.

Ik vind het ook zo jammer dat linkse partijen het migratieverhaal niet goed kunnen aanbrengen. Anders denk ik dat deze uitslag er anders had uitgezien.

Misschien eens niet voor de nuance kiezen en luidop zeggen: "we hebben die mensen nodig als we nog vacatures ingevuld willen krijgen. Dat u op de wachtlijst staat voor een woning, komt niet door migratie maar door afbouwend neoliberaal beleid." Of zou dat al te veel nuance zijn voor veel mensen en stemmen ze liever op Geert op basis van het feit dat hij graag Mario Kart speelt en 2 katten heeft?

Het hele verhaal rond migratie moet gewoon anders verteld worden. Het moet niet gezien worden als een last en ook niet als 'o wat zielig we moeten mensen in nood helpen'. Die mensen zijn hier nodig. Punt.

Nescio Het hele verhaal rond migratie moet gewoon anders verteld worden. Het moet niet gezien worden als een last en ook niet als 'o wat zielig we moeten mensen in nood helpen'. Die mensen zijn hier nodig. Punt.

Goed punt!

Nescio ze willen geen Engels praten in de winkel maar ook niet in de rij staan en tot 20 uur kunnen winkelen en ook op zondag. Dat gaat niet mensen!

Naast het Stef Blok debacle, komt de woning nood ook door falende werkgevers die wel de mensen willen hebben uit Oost Europa maar dan niet willen huisvesten. Je weet wel, die ondernemers in het westland die zich graag verkleden als zwarte Piet.
            Die werken met louche uitzendbureaus die mensen op straat zetten als het contract afloopt (of ze ziek zijn) die mensen belanden op straat. Wat weer zorgt voor overvolle dakloze opvang.

Het wordt tijd dat men mensen weer ziet als mensen. Ookal heeft iemand iets fout gedaan zorg voor een goede oplossing.

Nescio ik vind het ook wel link om te zeggen dat we mensen wel zouden helpen omdat we ze nodig hebben. Want wat gebeurt er dan als we ze niet meer nodig hebben of als we er genoeg van hebben?

• Nescio hebben hierop gereageerd.

Weet je wat me ook opvalt.

Als je een wilders stemmer een racist noemt is het opeens polariseren. Want we zijn boos dus dan mag je opeens wel een groep op een hele nare manier wegzetten.

Als je zegt dat de plannen van Wilders niet zijn nagerekend dan ben je flauw of "Timmermans krijgt 15.000 wachtgeld"

Wilders zegt eigenlijk niks in zijn programma hij heeft oneliners en vreselijk nare taal over moslims. Maar geen oplossing. Ideeën hoe hij iets aan zou pakken.

Ik vraag me echt af waar mensen op hebben gestemd? Want als moslims niet je punt was, wat dan wel?

Vulpen ja, maar krijg dat maar eens verkocht.

Ik denk echt dat je net zoals rechts een inspirerend verhaal moet beginnen vertellen. Extreem-rechts denkt dat klimaat er niet toe doet en dat alles door 'vreemden' komt. Daarvoor was alles peis en vree en bepaalde mensen willen daarnaar terug. Dat dat een leugen is maakt ze niet eens uit.

Zet daar als linkse partij een realistisch toekomstbeeld tegenover dat hoop geeft. Maar niet te veel nuance. Nuance gaat verloren in de huidige politieke verslaggeving.

Sevenof9 we hebben ze sowieso nodig, als je alleen al kijkt naar de vergrijzing. Het probleem is volgens mij dat het migratieverhaal continu verteld wordt als dat het ten koste gaat van de 'hardwerkende Nederlander'. En voor die leugen van rechts is nu geen fatsoenlijk tegenverhaal.

Ik merk nu ook dat heel veel mensen nog steeds denken dat Nederland het enige land is dat zo extreem z'n best doet voor het milieu, wij staan met ons mini landje altijd vooraan...
                Als ik zeg dat dit niet zo is, dat we op veel gebieden onderaan bungelen, geloven ze mij niet 🙈🙉

Nescio als je alleen al kijkt naar de vergrijzing.

Maar als Hollander meer dan 3 kinderen mag dan ook weer niet 🤔

• June hebben hierop gereageerd.

Toch6 over het algemeen is een bevolkingskrimp beter voor de aarde. Ook voor niet Hollanders trouwens.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.