Sevenof9 ik geloof er ook geen kont van. Korte samenvatting van de eerste pagina van zijn programma in zijn woorden. Nederland is zwaar afgetakeld door de massa immigratie van niet westerse allochtonen om vervolgens uiteen te zetten hoeveel misdaden allochtonen plegen, zeggen dat terroristen ongestoord ons land binnenkomen, dat allochtonen onze tradities ridiculiseren, dat ze teveel gebruik maken van onze gezondheidszorg (waardoor overbelast), het vooral veel uitkeringstrekkers zijn en het onderwijsstelsel het ook niet meer aan kan hierdoor. Dit noemt hij vervolgens discriminatie van de Nederlanders met daarboven een foto van een mevrouw met hoofddoek. Klinkt niet als iemand die zijn plannen in de koelkast heeft gezet.

iMoeder Ik zeg dat dat veel mensen een vrijbrief heeft gegeven kennelijk, om hun onderbuik te volgen.

Dat denk ik ook. In eerdere verkiezingen, was hij enorm provocerend en om zich heen aan het slaan en schelden. Nu stelde hij zich zogenaamd redelijk op en mensen zijn erin getrapt.

iMoeder En dat ze verder naar de hele inhoud niet gekeken hebben. En dat vind ik vooral heel erg triest, dat mensen zo met hun stemrecht omgaan.

Ik ook. Echt om te huilen.

Ik leef volgens mij ook echt in een bubbel, k hoor alleen maar mensen die enorm geschokt zijn die de winst van pvv. Wie zijn die pvv stemmers?
    Alleen van veel leerlingen hoor ik dat ze blij zijn met pvv...

Noordeling Wie zijn die pvv stemmers?

Oa de familieleden van Trees 😫. Ik kijk alweer uit naar de volgende familie bijeenkomst.

Trees mijne ook. En dat zijn dus wel de "die buitenlanders hebben het gedaan" types.
        Ik ga ook niet naar de verjaardag a.s. zondag 🀐

• Trees hebben hierop gereageerd.
        • Trees vindt dit leuk

Ik heb mijn moeder naar D66 weten te praten. Ik denk niet dat ze anders PVV had gestemd, maar ze volgt vrij trouw de stemwijzers en die gaven wel redelijk rechts aan. 'Ineens', volgens haar, alsof dat programma bepaalt wat zij moet stemmen πŸ˜…

Pimpelmeesje En dat zijn dus wel de "die buitenlanders hebben het gedaan" types.

Mijn familie ook, waarbij de ergste ook nog eens stinkend rijk is. Miljoenen op de bank, maar hij heeft het zo vreselijk slecht, want hij moet betalen voor al die buitenlanders.

Ik snap dat je niet naar de verjaardag gaat.

Ik heb dit weekend een familie weekend weg met mijn schoonfamilie. Schoonouders hebben beide FvD gestemd 😭
          En ja, democratie enzo, maar ik word er toch echt boos/droevig van.

Dus ik leef met jullie mee @Trees en @Pimpelmeesje

Trees Ik hoop vooral dat ze het geen onderwerp van gesprek maken 😬

Jules ik hoop het ook niet voor je. Het lukt mij nooit om wijselijk mijn mond te houden. En dan ben ik volgens hen weer de β€˜professor’ die alles beter denkt te weten, omdat ik gestudeerd heb blablabla. Ik vermijd ze denk ik maar voorlopig.

Trees Ik doe altijd de: "Oh, volgens mij hoor ik mijn zoon huilen!" of "Ik moet even naar de WC." of "Ik ga even koffie halen, willen jullie ook iets?"
                En mezelf dan uit de situatie halen. Discussie heeft namelijk geen zin, dan krijg ik binnen no time tig YouTube filmpjes te zien waarop groepen donkere mannen een arme witte opa in elkaar slaan en gruwelijke foto's van Israelische baby's die ergens op straat liggen of iets anders waar ik Γ©cht niet op zit te wachten.

Manque en als je wel wordt verleid tot een discussie ben jij de gene die zich achteraf kut voelt.

Dit hele weekend krijgen we familie over de vloer ivm de verjaardag van N, ook de schoonfamilie die collectief pvv stemt. πŸ’€πŸ‘€

6 maanden geleden had ik een discussie over het milieu met de man van mijn schoonzus. Uiteindelijk riep hij verhit β€˜Ja, moet Tata steel dan maar dicht? Wie gaat dan die mooie fiets bandjes van je maken?’

Trees oh precies dit ja 😬
                  En dan heb ik t gedaan met m'n "moeilijke woorden"

• Trees hebben hierop gereageerd.
                  • Trees vindt dit leuk

Manque Ik doe altijd de: "Oh, volgens mij hoor ik mijn zoon huilen!" of "Ik moet even naar de WC." of "Ik ga even koffie halen, willen jullie ook iets?"
                    En mezelf dan uit de situatie halen.

Deze moet ik gaan toepassen. Het is ook mijn eigen schuld, ik kan gewoon niet mijn mond houden mbt dit soort onderwerpen. Iets wat ik echt eens moet gaan leren.

Pimpelmeesje deze hoor ik ook regelmatig πŸ™„. Als de inhoud te ingewikkeld wordt, gaan we in plaats daarvan maar lopen bitchen over het woordgebruik of iemands opleidingsniveau. Manque heeft gelijk een discussie is zinloos en ik raak er alleen maar gefrustreerd van.

Manque oh ja die schijt filmpjes krijg ik ook van m’n tante ja. Ik heb die mensen allemaal ontvolgd op Facebook en naar die verjaardagen ging ik sowieso al niet meer.

Verder in mijn directe omgeving geen PVV stemmers. Ik zit echt in een bubbel blijkbaar.

Trees en dat er dan nog mensen zijn die denken dat hij toch echt die plannen in de koelkast heeft gezet. πŸ™ˆ

Ik ben de hele dag al van slag, ik heb er migraine van. En eigenlijk wil ik niet van slag zijn, dat gun ik hem niet.

Manque Dat doe ik dus ook, maar tegenwoordig zeg ik ook "daar ga ik het met jou niet over hebben" en dan weglopen met wc-excuus oid.

Maar toch is het lastig.