Sevenof9 maar het hele verkiezingsprogramma staat vol met anti Islam. Als ze dat in de koelkast willen zouden ze het niet in hun programma zetten toch. Ik geloof er niks van.
Ik ook niet. Wilders is altijd heel duidelijk geweest over zijn eigen persoonlijke overtuigingen. En hij is alleenheerser binnen de PVV. Ik denk dat het puur tactiek is, en mensen zijn daar in getrapt. Overigens zal hij als hij een regeerakkoord wil gaan sluiten, dat stuk ook wel moeten loslaten. Geen enkele andere partij zal akkoord gaan met de Koran verbieden en dat soort onzin. Dat kan ook helemaal niet want dat gaat tegen de grondwet in. En dat weet Geert natuurlijk zelf ook wel.
Trees Dat is m.i. strategie
Ja uiteraard. Ik zeg ook niet dat ik dat geloof. Ik zeg dat dat veel mensen een vrijbrief heeft gegeven kennelijk, om hun onderbuik te volgen.
Ik heb het verkiezingsprogramma van de PVV net even doorgelezen. Ik kende alleen het vorige vodje met 10 punten geloof ik destijds. Het programma is nu wat uitgebreider en minder gefocust op alleen maar geen Islam. Maar het is nog wel steeds een hele hoop oneliners en onzinnige standpunten met geen enkele toelichting hoe je dat gaat bereiken. Over lhbti kon ik zelf niks vinden. Alleen iets over dat gender en diversiteit maar onzin is. En gemeenten daar niet aan zouden hoeven meewerken.
Trees Het scheppen van een gezamenlijke ‘vijand’ of het aanwijzen van een zondebok, is heel makkelijk scoren en het schept ook onderling een band ‘wij tegen de ander’. Zijn boodschap is eigenlijk wij verslaan de vijand en al jullie problemen zijn opgelost.
Klopt. De VVD probeert dat ook. Zelf een crises op de woningmarkt creëren en daarna komt het woning tekort ineens door statushouders. Dat is lekker makkelijk scoren. Jammer dat zoveel mensen daar in trappen. En ik denk ook wel echt dat de meeste mensen die nu PVV hebben gestemd en drie weken geleden nog wat anders, dat het echt een protest stem is uit boosheid. Ze wilden Caroline of Pieter, maar Caroline kwam niet zo lekker uit de verf in debatten en Pieter was niet duidelijk over wel/geen premier willen zijn etc. Dus dan maar Geert. En dat ze verder naar de hele inhoud niet gekeken hebben. En dat vind ik vooral heel erg triest, dat mensen zo met hun stemrecht omgaan.