Vulpen We zullen het gaan zien. Ik denk zelf dat de soep niet zo heet gegeten wordt in wat er dadelijk daadwerkelijk uitkomt. Het wordt altijd op de een of andere manier een compromis. En je hebt ook altijd nog de wetten waar ook de politiek zich aan moet houden.

Zonnebloem Dat hoeft ook niet toch. Daar is iedereen vrij is. Maar het snappen daar begint het mee. Ik lees ook (niet hier) reacties van het niet snappen en hoe kan je en zo… verantwoord je maar… dat is niet helpend in begrip naar elkaar en er samen wat van maken.
    Die partijen bijv die al uitspreken niet te willen samenwerken dat vind ik persoonlijk niet oké. Niet op voorhand. Dan neem je de democratie en de kiezers niet serieus.

Bloem
      Ja dat denk ik ook. En hij wil vanalles met migratie, want er zijn regels in europa. Dus het zal uiteindelijk meevallen.

Bloem
        Hij zal inderdaad toch een coalitie moeten gaan vormen met anderen.

Vulpen
        Ik had eigenlijk ook niet verwacht dat de pvv zo groot zou worden.

Bloem ik snap niet waarom het niet oké is om op voorhand te zeggen dat je niet met iemand wel regeren.
        Pvv heeft standpunten die zo tegen je eigen overtuiging ingaan, dan lijkt me dat meer dan logisch. We passen niet bij elkaar. Punt

Is toch om te huilen dit🫣

Puzzelstukje ik denk wel dat er naar migratie gekeken moet worden. Ik zeg daarmee overigens niet dat er hier geen migranten naartoe mogen komen. Sterker nog ik vind dat iedereen recht heeft op een veilige plek. Het werkt alleen nu gewoon niet efficiënt mensen moeten te lang wachten etc etc.

Hij is de grootste, maar uiteindelijk toch maar een kwart op hem gestemd.. driekwart niet. Onthoud dat ook.

En ook ik snap het wel. Mensen willen verandering dat is duidelijk te zien. En misschien heb je wel een extreme partij nodig voor relatief kleine veranderingen .

Zonnebloem
            Zeker. Helemaal mee eens. Daarnaast heeft hij ook een goed punt met studenten die uit het buitenland hierheen komen. Ook dat moet weer in balans komen.

Bloem dat denk ik ook. En er moet ook eerst nog een coalitie komen (überhaupt, duurt vast ook lang)

En daarnaast heeft wilders geen fatsoen.
            Iemand een heks noemen omdat je het niet eens bent, dan ben je gewoon een geblondeerde lul.

June Ja eens. Volt is bijv pro Europa en iedereen inclusief en pvv helemaal niet. Dat gaat in de kern dan toch al niet lekker als je samen moet regeren.

Ik vind alleen dat als je dat zegt je je daar ook aan moet houden. Dat is vaker het probleem denk ik. In dat opzicht vind ik dan dat je beter niks kan zeggen op voorhand.

Hopsatee sorry maar dat is tot nu toe bij alle politici, ja zeggen en nee doen. En het in dure woorden gieten zodat het lijkt alsof het toch ja is.

Ik heb hier geen woorden voor, ik had al het gevoel dat dit ging gebeuren maar nu het daadwerkelijk zo is ben ik er gewoon misselijk van.

Ik vind dat je best kritisch mag zijn over migratie. Ik had net een heel verhaal getypt over mijn eigen mening maar das niet mijn punt hier.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je best kritisch mag zijn, maar dan kan je alsnog respectvol praten over. En dat doet hij niet.
                En hij wilt alle beleid rondom het milieu van tafel vegen. Daar word ik bang van.

Ben niet blij met de uitslag maar nu hoop ik dat pvv gaat regeren en heel snel enorm faalt zodat de kiezers de volgende keer een andere keus gaan maken.
                Samenwerken wordt wel een uitdaging pvv wil over rechts dus met vvd en nsc maar dat zal een behoorlijke formatieklus worden en het is sowieso alleen mogelijk als nsc de uitsluiting van de pvv terug roept.

• Bloem hebben hierop gereageerd.

Elsie89 Als je net de speech van Omtzigt hebt gezien dan weet je dat die deur openstaat.

Dat falen hoop ik echt niet trouwens. Moet er niet aan denken om weer snel naar de stembus te moeten gaan. Dat hebben we al een paar keer gehad en heeft ons niks gebracht.

Het kabinet-Rutte 2 of 3 heeft het met gedoogsteun van de PVV niet lang volgehouden.. dus of dit wat wordt vraag ik me af. Ik ken van die partij ook geen capabele mensen. Dion Graus op onderwijs? Fleur Agema Buitenlandse Zaken? Dat gaat nergens meer over.