Verkiezingen Tweede Kamer 2023
En daarnaast heeft wilders geen fatsoen.
Iemand een heks noemen omdat je het niet eens bent, dan ben je gewoon een geblondeerde lul.
- Bijgewerkt
June Ja eens. Volt is bijv pro Europa en iedereen inclusief en pvv helemaal niet. Dat gaat in de kern dan toch al niet lekker als je samen moet regeren.
Ik vind alleen dat als je dat zegt je je daar ook aan moet houden. Dat is vaker het probleem denk ik. In dat opzicht vind ik dan dat je beter niks kan zeggen op voorhand.
Hopsatee sorry maar dat is tot nu toe bij alle politici, ja zeggen en nee doen. En het in dure woorden gieten zodat het lijkt alsof het toch ja is.
Ik heb hier geen woorden voor, ik had al het gevoel dat dit ging gebeuren maar nu het daadwerkelijk zo is ben ik er gewoon misselijk van.
Ik vind dat je best kritisch mag zijn over migratie. Ik had net een heel verhaal getypt over mijn eigen mening maar das niet mijn punt hier.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je best kritisch mag zijn, maar dan kan je alsnog respectvol praten over. En dat doet hij niet.
En hij wilt alle beleid rondom het milieu van tafel vegen. Daar word ik bang van.
Ben niet blij met de uitslag maar nu hoop ik dat pvv gaat regeren en heel snel enorm faalt zodat de kiezers de volgende keer een andere keus gaan maken.
Samenwerken wordt wel een uitdaging pvv wil over rechts dus met vvd en nsc maar dat zal een behoorlijke formatieklus worden en het is sowieso alleen mogelijk als nsc de uitsluiting van de pvv terug roept.
Puzzelstukje ik zeg toch niet dat dat niet zo is? Ik vind dat ook ja.
Het kabinet-Rutte 2 of 3 heeft het met gedoogsteun van de PVV niet lang volgehouden.. dus of dit wat wordt vraag ik me af. Ik ken van die partij ook geen capabele mensen. Dion Graus op onderwijs? Fleur Agema Buitenlandse Zaken? Dat gaat nergens meer over.
37 zetels...
Ik ben echt verdrietig, en een beetje bang. Voor rare stunts, zoals uit de EU stappen op basis van een volksraadpleging ofzo. Al hoop ik dat de BBB met al die zetels in de eerste Kamer dat tegenhoudt... Ik weet niet wat ik allemaal mag verwachten. Maar ik weet wel dat ik snel mijn tweede paspoort ga aanvragen bij de ambassade
Manque ja ik ben ook bang en verdrietig
Manque Al hoop ik dat de BBB met al die zetels in de eerste Kamer dat tegenhoudt.
Ik denk dat bbb dat juist zou doen, hoeven ze zich niet meer aan al die regels te houden rond veehouderij. Ik hoop dat de ellende van bretix wel genoeg is om dat idee tegen te houden.
Al ben ik ook bang hoor. Ik begreep gister op tv dat de meest waarschijnlijke coalitie vvd-pvv-nsc-bbb is, ik hoop dat Pieter omtzigt dan een beetje de rem erop kan houden
Ik heb er echt wakker van gelegen. Hoe houd je nog vertrouwen in mens en toekomst als dit soort dingen gebeuren? Niet alleen hier, maar Trump, Johnsson.. het blijft. Hoe gaan we er als mensheid dan ooit komen?
Ik bedacht mij vannacht wel, dat wilders de enige overgebleven politicus zo'n beetje was van de bekende groep. Iedereen is weg. Misschien heeft dat ook meegespeeld? Wat de boer niet kent dat lust ie niet?
Pimpelmeesje Ik denk dat bbb dat juist zou doen, hoeven ze zich niet meer aan al die regels te houden rond veehouderij
Heeft onze agrarische sector nog bestaansrecht zonder alle Europese subsidies? Dat had ik in gedachten.
Pimpelmeesje ik hoop dat Pieter omtzigt dan een beetje de rem erop kan houden
Dit is mijn hoop ook.
Ik ben er echt ziek van. Ik snap niet waarom zoveel mensen op hem gestemd hebben. Hebben ze zijn plannen wel gelezen? Zo ja, hoe kun je dan achter zoveel haat staan? Hij heeft zich deze verkiezingsronde veel schappelijker opgesteld ipv zich als de scheldende clown gedragen zoals eerder en mensen zijn erin getrapt, maar zijn plannen zijn nog steeds hetzelfde.
Ik ben vaak hartstikke positief en optimistisch, maar dit is gewoon zo verdrietig. Ik snap het volledig als je als partij aangeeft niet met hem te willen samenwerken. Dit druist in tegen alles waar veel mensen in de basis voor staan. Het is in strijd met de rechten van de mens. Gewoon walgelijk.
In het verkiezingsprogramma wordt bij een groot aantal punten aangegeven dat alles wat mis gaat de schuld is van ‘de niet westerse allochtonen’, waarbij de verwachting geschept wordt dat als deze mensen weg zijn er geen wachtlijsten meer zijn in de zorg, geen, huisvestingsproblemen meer, geen geweld meer enz. Ik zie toch behoorlijk wat overeenkomsten met Duitsland 1933. Zelfde tactiek. Fuck het begrip. Ik heb geen zin om mensen te begrijpen, die andere mensen zo haten en zoveel kwaad toewensen. Ik kan wel janken.
De uitslag doet me meer dan ik dacht.
Als ik me al zo voel, hoe zou een lijsttrekker zich nu voelen die veel zetels heeft verloren. Zo veel tijd en moeite en dan is dit de uitkomst.