- Bijgewerkt
Leuk:
- afwisselende werkomgeving. Van op het lab staan en experimenten uitvoeren, computerwerk in het voorbereiden van protocollen of het uitwerken ervan.
- veel contacten, meetings en team overleg.
- alleen werken en in een groep.
- vertrouwen krijgen zelf nieuwe ideeën aan te mogen dragen en kritisch te kunnen nadenken.
- geen vaste werktijden, in principe werk ik van 9-17. Maar als er eens wat is mag ik altijd vroeger beginnen en eerder weg of vanaf huis werken (als ik geen lab werk heb), daar is veel vrijheid in.
Minder leuk:
- irritaties als de mensen met wie je werkt spullen opmaken en het niet aanvullen nadat ze klaar zijn waardoor je mis grijpt en daardoor tijd kwijt bent.
- als een assay niet lukt, 1 klein foutje en het moet opnieuw. De data moet compleet zijn.
- het inboeken van bepaalde apparaten die vol zitten. Die zijn er te weinig waardoor ze bomvol zitten of met regelmaat kappot zijn waardoor je vertraging oploopt.
- manco's, (tijdelijk) niet leverbaar materiaal
- Geld issues, alles is op beurs geld. Contracten, materiaal, bestellingen... en alles is verschikkelijk duur. Een antilichaam bestellen van 1 ml ben je zo 800 euro voor kwijt.