Leuk
- direct resultaat.
- logisch nadenken
- snel
- leuk team
- nieuwe dingen leren
Minder leuk
- zooi van anderen opruimen.
Leuk
Minder leuk
Het leukste: de patienten.
Het stomste: de patienten
Ik hou echt van het contact met de patienten, werkt er ook al lang, dus ken iedereen goed. Je hebt echt een band met sommigen.
Maar de verwachtingen van mensen, de steeds toenemende werkdruk, maken het wel steeds lastiger soms.
Het leukste: de kinderen, ze helpen groeien op allerlei gebieden. Hún spontaniteit, grappigheid en lievigheid, en eigenheid ben gewoon dol op ze allemaal.
Vakanties.
Minder leuk: de zorgen die er over sommige kinderen zijn. Bij een aantal is de thuissituatie niet goed en dat raakt mij enorm, soms ben je niet bij machte om er iets aan te doen.
vergaderen
Eigenlijk heb ik de leukste baan die ik me maar kan bedenken.
Leuk:
Minder leuk:
Het leukste is dat ik heel veel vrijheid heb en echt mezelf kan zijn. Het maakt niet eens uit wat voor kleren ik aan doe, als ik zou willen kan ik in een joggingbroek komen en een gek hoedje opzetten. Er is ook een heel warme en gezellige sfeer. Er is geen vaste planning en ik begin pas om half 10 zodat ik in de ochtend heel veel tijd voor mezelf heb. Oja en ik kan mijn hond meenemen!
Het stomste vind ik dat het er vaak een bende is en ook dat het onregelmatig is en best snel kan veranderen hoeveel dagen ik werk. Ik mis soms ook intellectuele uitdaging.
Leuk vind ik:
Minder leuk:
Over het algemeen was ik bovenstaande wel kwijt zodra de cliënt de deur uitging op een paar uitzonderingen na. Sommige verhalen zijn zo afschuwelijk, die raak je niet meer kwijt, maar dat is echt de uitzondering. Administratie etc vond ik nooit erg als zelfstandige. In loondienst wel, omdat ik het soms te ver vond doorgeschoten en soms meer controleren werd dan dat het effectief was. Controleren om het controleren zeg maar.
Het leukste van mijn werk
Minder leuk
Het leukste aan mijn werk:
Mijn collega’s en het contact met de mensen,vooral op de vrijdag.
Het stomste aan mijn werk:
Avonddienst en het contact met de mensen . Soms heb je zo’n sukkel aan je kassa of tafel die zichzelf enorm grappig vindt. Of hele onbeschofte mensen,ik vind het dan zooooo lastig om me stil te houden. En er is 1 stel die we met zijn allen heel snel de zaak weer uit werken
Lumihiutale Het leukste aan mijn werk:
Mijn collega’s en het contact met de mensen.Het stomste aan mijn werk:
contact met de mensen
Dit
Trees Leuk vind ik:
elke cliënt is een leuke en uitdagende puzzel
het contact, ik voel mij altijd erg verbonden met mijn cliënten
je kan binnen mijn vak blijven doorleren en altijd weer wat nieuws leren
de creativiteit die ik er in kwijt kan
het buiten in de natuur zijn / natuur gebruiken als hulpmiddel (de helft van mijn sessies deed ik wandelend buiten)
het geeft een heerlijk gevoel om (kleine) successen te behalen/ behandeling succesvol af te sluiten.
ontdekken dat elk mens mooie kanten heeft, dat de wereld niet zwart - wit is en dat als je echt goed naar mensen luistert er heel veel begrip kan ontstaan.Minder leuk:
naar details van seksueel misbruik, verkrachting etc moeten luisteren (al is het heel fijn dat je weet dat je iemand hiermee kan helpen, maar van sommige details kon ik echt naar worden)
idem de details van trauma’s van ouders van overleden kinderen (daar kon ik echt zo verdrietig van worden)
teveel depressieve mensen achter elkaar zien, omdat ik daar zelf altijd wat moedeloos en hopeloos door kon voelen
cliënten die niks willen, bij hen werkt dat toch niet, alleen maar klagen, de wereld de schuld geven van al hun ellende etc. Ik bleef altijd heel begripvol, maar soms …. Argh (en ik weet dat deze irritatie echt ook bij mij zelf lag, omdat dit iets bij mij opriep).
Ik sluit me hierbij aan. Toevoegingen:
Leuk:
Niet leuk:
Leukste:
Minst leuk:
Honkeytonk dat ik altijd (of op zijn minst) heel vaak voorspel hoe een project gaat lopen, ze mij de zwart denker vinden en ik keer op keer op keer, gelijk heb en het precies gaat zoals ik voorspelde. (en het heel irritant is, omdat de valkuilen zo duidelijk zijn en iedereen er in blijft vallen.)
O ja vreselijk. Wij hadden dus een tijdje terug dat een of andere manager ineens in een overleg met allemaal gebruikers zei dat een bepaalde koppeling over een paar weken af zou zijn. We hebben nog niet één goede acceptatietest gehad hè, mijn collega en ik zaten huiverend op onze stoel. Nu zijn we dus een paar weken verder en er zijn alleen maar meer technische problemen opgetreden.
Honkeytonk de 'het systeem is tegen mij' gebruiker
Maar deze vind ik altijd wel lief, daar kan ik wel wat mee.
Koekie83 samenwerken in een multidisciplinair team
Dat vond ik een nadeel. Ik week graag solistisch of met een zeer capabel team. Ik ben nogal veeleisend in mijn werk richting collega’s en mijzelf, waardoor ik mij irriteer als collega’s zich niet volledig inzetten. Er zaten er altijd wel 1 of 2 tussen, die in mijn ogen niet goed genoeg werk afleverden. Ik ben mij ervan bewust dat dit vooral iets over mij zegt ipv over collega’s, omdat ik te kritisch en te veeleisend ben .
Koekie83 inmenging van verzekeraars/bureaucratie in instellingen/instellingsdenken/wachtlijsten/nou ja, eigenlijk allerlei beleidsmatige/politieke kanten die de dagelijkse klinische praktijk beïnvloeden.
Vreselijk. Reden waarom ik voor mijzelf ben begonnen (en omdat je dan 2x zoveel verdiend met heel veel vakantie). Ik werd echt zwaar chagrijnig van dat gezeur over productiviteit, percentages declarabel/ niet declarabele tijd, je rom statistieken, tevredenheidscijfers etc. Ik zat er altijd ruim boven, maar het feit dat dit continue gecheckt werd, dat je wekelijkse of maandelijkse statistieken kreeg opgestuurd etc. irriteerde mij mateloos. Meh ik ben geen kleuter. Ik doe mijn werk niet op mijn beste vermogen om managers, verzekeraars, cijferneuroten tevreden te houden, maar omdat ik de cliënt zo goed mogelijk probeer te helpen. Ik vond het echt zwaar demotiverend dat constant controleren.
Verzekeraars zijn als je voor jezelf werkt nog steeds irritant, maar de kunst is om de regels wat anders te interpreteren als je cliënt daarmee geholpen is en daar was ik erg goed in .
Trees Dat vond ik een nadeel
Grappig, ik had ‘m eerst bij zowel voordeel als nadeel. Het is niet zaligmakend nee en jk ben ook heeeel blij dat ik twee dagen voor mezelf werk, als tegenhanger. Beste van beide werelden, zullen we maar zeggen (of m’n solistische werk is meer een buffer voor de nadelen van werken voor een instelling, zo kan je t ook zien).
Ik heb denk ik wel mazzel met het team; veel super ervaren en hardwerkende mensen met hart voor het vak. Dijk van een kennis en ervaring zit er in dat team maar ook een enorme bereidheid tot leren. Ik was tot kortgeleden de enige big-geregistreerde psycholoog en voor mij was er niet eens een psycholoog. Het is pionieren op psychologisch gebied en daar staan ze voor open, dat vind ik wel heel gaaf (anders was ik er al lang weggeweest ).
Ik denk dat dit de enige poli is waar ik gedij. Als ik kijk naar vrijwel alle andere polis binnen de instelling… brrrrr…
Trees Verzekeraars zijn als je voor jezelf werkt nog steeds irritant, maar de kunst is om de regels wat anders te interpreteren als je cliënt daarmee geholpen is en daar was ik erg goed in
Hahaha dit beschouw ik ook als een van mijn sterkere kanten .
Koekie83 bij mijn laatste zzp klus had ik voor het eerst een bijna perfect team (alleen de psychiater spoorde niet). Iedereen was ontzettende enthousiast, leergierig, motiverend en we konden echt van elkaar leren. Dat vond ik wel heel fijn werken. Ik heb in het verleden echter ook regelmatig in teams gewerkt met mensen die de kantjes er vanaf liepen. Ik vond dat zo ergerlijk.
Koekie83 Het is pionieren op psychologisch gebied en daar staan ze voor open, dat vind ik wel heel gaaf
Dat lijkt mij ook heel gaaf!
Leuk:
De pauzes, er wordt dan heel wat af gelachen.
De (meeste) collega's
Een aantal cliënten
Stom:
Alle administratie.
Dat cliënten en familie denken dat we in dienst zijn voor ze.
Het rooster.