• [verwijderd]

Mamabeertje hij ligt nu gelukkig al even te slapen. Ik denk dat hij vooral huilde vanuit paniek, schrik door wat er gebeurde. Misschien dat hij ook wat hoofdpijn had/heeft. We houden het de komende 24 uur in de gaten, mocht hij zich opeens anders gaan gedragen.
Het gebeurde zeker niet expres, maar toch.. Ik had het misschien beter moeten inschatten. Foutjes gebeuren natuurlijk, ik ben daarom niet boos op mezelf, maar het is wel gewoon stom van me. Voortaan beter opletten ๐Ÿ™‚

[verwijderd]
    Ach wat naar. Kan iedereen overkomen hรจ, mijn oudste is ook wel eens van ons bed gekukelt. Het blijven huilen kan denk ik best van de schrik zijn, misschien ook in combinatie met een vreemde omgeving. Als je je zorgen maakt of hij misschien pijn heeft dan natuurlijk even een arts raadplegen. Maar nogmaals, het kan iedereen overkomen, voel je alsjeblieft niet schuldig. Het kan de beste overkomen!

Volgens mij valt minimaal 70% van de baby's weleens van bed/bank/commode

• [verwijderd]

Cactusje Idd jammer dat het zo gegaan is, maar ik vind dat ze het er zelf maar gemaakt hebben. Wij hebben met de beste bedoelingen geprobeerd de band te herstellen. Ik had en heb sowieso al weinig contact met die kant van de familie, maar zo laat ik me niet behandelen al is het familie.

Het was geen verwijt hoor, het was gewoon een constatering. Ook al vind ik dat het klinkt alsof je 100% de juiste keuze hebt gemaakt, dan nog vind ik dat soort dingen echt jammer. Het is jammer als (groot)ouders zich zo opstellen en de relaties met hun (klein)kinderen zo verzieken.

[verwijderd]
      Ik vatte het niet op als een verwijt hoor. Soms ga ik nog iets verder op het onderwerp in.

[verwijderd] maak hem de komende nacht elke 2 uur even wakker en kijk hoe hij reageert.

Kleine meid was vanmiddag met het buurmeisje spelen. Ze kwam thuis met het verhaal dat buurmeisje zei dat ze haar verdrietig had gemaakt, volgens kleine meid was dat niet zo. Vlak voor ze naar bed ging zei ze daar ze dikkerd had gezegd tegen het buurmeisje.. toen ze al sliep bedacht ik me dat buurmeisje daar dan waarschijnlijk verdrietig om was, buurmeisje is best fors. Wij zeggen thuis wel eens dikkerd tegen zoontje, soms ook wel eens als grapje tegen haar omdat ze wat steviger gebouwd is. Kleine meid weet nog niet dat niet iedereen dat grappig vindt. Morgen nog eens navragen en dan is de kans groot dat ze even excuses moet maken.

Cactusje
        Nou, ze heeft het dus gezegd... ze durfde eerst geen antwoord te geven. Toen ik zei dat ik niet boos zou worden gaf ze toch toe dat ze het gezegd had en buurmeisje daarna verdrietig was. Heb haar uitgelegd dat je niet zomaar tegen iedereen dat kan zeggen en niet iedereen het grappig vindt. Kleine meid gaat straks excuses aanbieden.

Cactusje ah gossie.... het was vast niet rot bedoeld maar op de manier zoals jullie het thuis gebruiken....
          leermomentje voor haar.

Huggybird
            Ik geloof ook niet dat ze het kwaad bedoelt heeft. We zijn net bij het buurmeisje geweest en ze vond het toch heel moeilijk om sorry te zeggen ondanks dat ze met die intentie heen ging. Buurmeisje was er ook niet ondersteboven van geweest want moeder wist van niks, ze zegt het altijd tegen haar moeder als ze echt gekwetst is door zo'n soort opmerking. Ze hebben elkaar een knuffel gegeven en het was weer helemaal goed.
            Voor het leermomentje wilde ik ze sorry zei, voor het buurmeisje was het niet nodig geweest, maar voor dochter wel om te leren dat woorden pijn kunnen doen.

Cactusje prima toch. Ik had het ook zo gedaan. En leren om sorry te zeggen is alleen maar fijn.

27 graden. Ik vind dat wel een duik in ons zwembad waard ๐Ÿ˜Ž