• [verwijderd]

Rietjesbeker

Ik vermoed vooral dat de klas zelf het probleem is 😬
Er zitten een aantal kinderen die een flinke gebruiksaanwijzing hebben waar geen ruimte voor is. Dat escaleert regelmatig en dan vliegen de tafels letterlijk door de klas, de juf wordt uitgescholden voor vanalles en nogwat, of een kind wat gewoon besluit weg te lopen (en dan écht weg lopen, politie erbij om te zoeken). Vorige juf is ook in de klas in huilen uitgebarsten dat de directeur het moest overnemen.
De leerkracht die ze nu hebben kwam van de kleuters af en ik heb het idee dat zij gewoon niet opgewassen is geweest tegen een groep pubers met een gebruiksaanwijzing. We hebben vorige week ook al schoolwerk mee naar huis gekregen omdat de juf niet toekwam aan de lessen omdat ze te opstandig waren. Vervolgens meldde ze zich ziek, vandaag studiedag en nu is ze dus weg.

Vind het ook vooral rot voor M, die was echt fan van deze juf. Liefste van de bovenbouw volgens haar. Maar lief zijn werkt niet in deze groep, ze hebben iemand nodig die geen bullshit pikt.

Huggybird zo dat is ook heftig dan zeg.. 😲

• [verwijderd]

Madeliefje06
    Toch6

Ze krijgt tot aan de herfstvakantie een roulatie van 3 vervangers. De eerste is een onderwijsassistent die ze al van de woensdagen kent, dan nog iemand die ze niet kent en de leraar die de ziektedagen van de huidige juf vorige week heeft overgenomen; die stuurde ze naar buiten om tiktokfilmpjes te maken. Ik hou mijn hart vast 😬

[verwijderd] oh dat is echt heftig voor een juf, en voor de kinderen.... en niet te vergeten voor de volgende die voor de groep komt.... ik ben wel eens samen met een leerkracht voor zo’n groep gezet maar man dat was pittig hoor... ik was zeg maar van “handhaving” en de leerkracht gaf les. Ik vond het verschrikkelijk om te doen maar er kwam wel rust in de groep en de kinderen kwamen weer tot leren...

Nescio Je kunt hier in NL ook je ervaringen anoniem plaatsen op www.zorgkaartnederland.nl. (wij krijgen een 9,2 ☺) @[verwijderd] , kun je ook eens naar kijken. Ben nu wel echt retenieuwsgierig wie jouw huisarts is, aangezien ik in dezelfde plaats werk. 😂

• [verwijderd]

Huggybird dat zou hier ook goed zijn, maar betwijfel of ze dat gaan doen.. Ik hoop nu vooral maar op een strenge leerkracht na de herfstvakantie.

[verwijderd] leerkracht met (een pittige, ervaren)onderwijsassistent er naast dan moet het lukken..
          Ik vind dat je als ouders ook best mag vragen hoe ze denken dit op te gaan lossen als het een strenge invaller ook niet gaat lukken. Werk mee naar huis geven kan geen oplossing zijn lijkt mij. Dan fungeert de school als dagopvang ipv een plek om onderwijs te volgen, lijkt mij niet de bedoeling...

• [verwijderd]

Huggybird dat vind ik inderdaad ook.. Maar ik wil de directie wel even de kans geven om zelf met een oplossing te komen, die zijn vandaag ook overvallen met dit nieuws natuurlijk!
            Ik wilde de chaos in de klas volgende week ook aankaarten bij de oudergesprekken maar op dit moment weet ik nog niet eens of ik die dan met een invalleerkracht ga hebben of dat ze helemaal niet meer door gaan. Ik wacht het nog even af..

[verwijderd] 😱 met jouw verhaal erbij snap ik wel dat ze weg is. Dat is geen doen, helemaal niet in je eentje. Hopelijk komt er een goed plan van aanpak en gaan de oudergesprekken door zodat je je zorgen aan kunt geven.

[verwijderd] Jeetje dat is echt niet normaal zeg! Wat zielig voor die juf en de andere kinderen.

• [verwijderd]

Liekje81 Ja, ik heb daar wel eens gekeken. De meeste reviews zijn niet heel positief. Ik kan alle negatieve kritiek die daar staat over haar ook heel goed plaatsen. Er staan ook wel wat positieve reviews.

(Ik ga nu slapen, maar misschien dat ik je morgen even een pb-tje stuur.)

[verwijderd] ja, ik bedoel ook als blijkt dat dit niet gaat werken, misschien komt er wel een super leerkracht voor die de kinderen weet te “pakken” en wel wat met de groep kan. Ik hoop het, want er gaat zo veel ten koste van veel kinderen.

[verwijderd] nope 😆 ik koop altijd een verspakket voor tomatensoep en dan nog verse balletjes enzo erbij. Ben je toch 5/6 euro lichter. Een blik is 2 euro ofzo? Ze waren nu in de aanbieding 😂😂

June ik heb later op de avond altijd honger na soep 🙄 maar goed, let it gooooo

Morgen een nieuwe update 😆