[verwijderd] nee het advies was niet raar, er ging een heel gesprek aan vooraf.Natuurlijk neem ik het advies serieus, het is mijn kind. Ik belde immers niet voor niets. Soms heb je een gesprek waarbij iemand verschillende invalshoeken laat zien, daar was niet prikken er één van.

• [verwijderd]

Ysabella ah oké! Ik las over willen uitstellen en advies van misschien niet prikken dus ik schrok een beetje. Maar goed dat je wel gaat 🙂

• [verwijderd]

Ysabella wat een heftige stap meteen zeg..

M heeft (net als mijn broertje) altijd veel bloedneuzen in de zomer, schijnt door de warmte te komen, bloedvaten zetten dan uit geloof ik. Ik hoop dat het bij jullie ook zoiets simpels is!
    Sterkte in ieder geval.. 😘

Ysabella oh heel rot! Ik heb weleens kinderen in de klas gehad die dit heel vaak hadden. De bloedvaatjes in hun neuzen waten veel te gevoelig of zoiets. Dat werd soortvan dichtgebrand en toen was het over!

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Ysabella Ik zou er niet te lang mee wachten hoor. Je kunt het lab bellen en uitleggen dat je zoontje bang is. Ze kunnen dan hem ofwel apart nemen, of het even op de kinderafdeling doen. Verder raad ik snoepjes en een tablet aan.

Ysabella och jeetje, heftig zeg. Niet uitstellen hoor. z.s.m. prikken, blijkbaar heeft de huisarts toch vermoedens van iets ernstigs naar aanleiding van je verhaal.

Hier hebben zowel oudste zoon en ik veel last van bloedneuzen, vooral in de zomer door de warmte en dan vooral s nachts. (lekker hoor, zit je vaak toch een kwartier een neusje dicht te houden voor het stopt). Maar bij ons is het woord leukemie echt nooit gevallen! (terwijl ik hier vaker de huisarts voor heb gebeld).

Hopelijk valt het mee! En echt zo z.s.m. prikken hoor, zou gewoon vanmiddag formulier halen en meteen prikken. Bij ons de prikpost in het ziekenhuis heeft een speciale kinderkamer hiervoor.

@Ysabella Sterkte alvast met prikken! Mijn werkgever (ik ben doktersassistente) laat echt nooit meteen bloed prikken op zoiets. Vind het toch bijzonder. Al helemaal zonder enig lichamelijk onderzoek en evt eerst doorsturen naar KNO. Maar goed, nu je toch dat advies hebt gekregen, wel maar doen denk ik.

Ysabella
      Poeh zeg. Het is vast gewoon een kleinigheidje waarom N zo vaak een bloedneus heeft, maar klinkt toch wel eng zo.

Ik heb mijn oudste eens in de houdgreep moeten houden om bloed te laten prikken, bij het lab weten ze wel waar de beste manier is als hij weigert mee te werken.

[verwijderd] waterpokken duurde hier nog 3 jaar vanaf dat D volledig naar school ging 😲 veel ziek viel ook wel mee gelukkig

• [verwijderd]

Ysabella je belt de huisarts vanwege bloedneuzen, je schrijft dat je er ‘een naar gevoel’ bij hebt, nu wil de huisarts bloed prikken om aan dat ‘nare gevoel’ tegemoet te komen en post jij op twee fora hoe erg je dat vindt? Sorry hoor maar ga gewoon zo snel mogelijk bloed prikken en dan ben je van dat nare gevoel af. Dat wilde je toch?

Toch6
          Oudste heeft ze gehad toen ze 6 was, eind van het schooljaar en lang gekleuterd. Ze is er toen best ziek van geweest, kleine meid wordt bijna 5 en heeft ze ook nog niet gehad.. van mij mag het bij haar nog wel een jaartje duren en dan samen met zoontje, heeft hij ze ook maar gehad.

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Cactusje hier hadden ze het toen ook alle 4 na elkaar. Weken ziek kind thuis, was het echt zat toen haha. Liever alle 4 in 1 week dan 4 weken 1 kind

Een paar weken geleden poste ik dat dochter het zo vreselijk spannend vond om los te fietsen. Nou ze is echt vooruit gegaan!
            Dus we gingen vanmiddag eens een eindje fietsen, naar mijn schoonouders. Zij met man voorop en ik erachter. Zat ik onderweg net te denken hoe trots ik op haar ben, fietst ze tegen een paaltje en knalt tegen de grond. Bloed uit haar hoofd, maar gelukkig maar een heel klein plekje. Terplekke ontsmet door een buurtbewoner en toen is ze gewoon weer verder gefietst. Had ik echt niet verwacht. Ben nu eigenlijk nog trotser op haar.

[verwijderd] ja dat mag ik toch erg vinden op heel veel verschillende manieren of is dat verboden? Alsof ik voorzien had dat er op leukemie geprikt moest worden. Overigens heb ik niet tegen de huisarts gezegd dat ik er een naar gevoel bij heb, ik blijf namelijk graag met medische dingen feitelijk.
            Jij hoeft mij op deze manier niet te vertellen wat ik moet doen. Jouw post voegt namelijk niks toe met de manier waarop jij mij nu ‘aanspreekt.’

Bah.

N. vanmiddag; Mama, mama Volkswagen,Skoda en Volvo.
            Ik kijk om me heen en denk ik zie hier geen auto’s staan, totdat ik ver voor ons 3 auto’s zie waarvan je de voorste alleen van de zijkant ziet en de rest daardoor niet.

Dat kind onthoud ook alles. 😳🤯