[verwijderd]
Manque ??
Manque ??
Ja dat denk ik af en toe ook bij wat je schrijft ??
Wij hebben bewust ook geen uitvaart verzekering, Er is geld genoeg en ook wij leven met een groepscultuur. Hier Gaat het gewoon niet gebeuren dat 1 iemand alles moet regelen en ophoesten.
Dus wij hebben en geen uitvaartverzekering , en we zadelen niemand met iets op. Dat is ook een optie .
Manque donder op zeg. Ik heb het over mijzelf en ik heb het over wat jij zegt. Ik zeg niets over hoe de vriendin van Seven het had moeten regelend
[verwijderd] Maar dat is wel erg makkelijk gedacht! Als de overledene genoeg nalaat om de begrafeniskosten mee te dekken, of als de nabestaanden genoeg spaargeld hebben, kun je het makkelijk zo zien. Maar als de nabestaanden altijd al hun best moeten doen om de eindjes bij elkaar te knopen, is het wel zuur dat ze ineens duizenden euro's op moeten hoesten, omdat "het mooi is om dat als laatste nog voor iemand te doen." Ik zou het heel erg vinden als mijn nabestaanden in een tijd van rouw moeten kiezen tussen een zeer karige begrafenis, met weinig genodigden, of zich in de schulden werken. Als je de begrafenis ziet als een bezigheid voor de nabestaanden, dan wil je toch ook juist dat de nabestaanden een waardig afscheid kunnen houden? En helaas komt daar een bepaald kostenplaatje bij kijken.
[verwijderd] donder op zeg.
Wow, wil je het alsjeblieft netjes houden? De rest van je post zegt duidelijk genoeg wat je vindt, zonder iemand op deze manier te bejegenen. Dit vind ik niet okee.
[verwijderd] Het gaat er dan ook eigenlijk om of je nabestaanden voldoende spaargeld hebben, want zij zijn (in eerste instantie) degenen die jouw uitvaart moeten bekostigen.
[verwijderd] waarom? Zij deelt een sneer uit en haalt er Sevens vriendin bij. Ik laat me geen woorden in de mond leggen hoor.
Vulpen Klopt. Mijn man heeft een uitvaartverzekering, die hij al heeft sinds hij student was. Zijn ouders hadden het echt niet breed en hij wilde niet dat zij het financieel moeilijk zouden hebben als hij onverhoopt zou komen te overlijden. Persoonlijk heb ik daar als student echt nooit over nagedacht, maar ik vind het wel een mooie gedachte van hem.
Wij hebben onze dochter nu bij mijn man op de verzekering bij laten schrijven, want voor haar kost dat toch bijna niks. Om mij als volwassene erbij te laten zetten zou het echter best duur worden, dus dat hebben we niet gedaan. Maar we hebben op zich wel genoeg spaargeld voor een uitvaart.
[verwijderd] Misschien kunnen we in het algemeen dan afspreken om een beetje aardig te blijven doen naar elkaar, en anders er maar even voor kiezen om gewoon niet op een bepaalde post te reageren?
[verwijderd] maar nabestaanden is dan niet alleen de kinderen. Dat zijn buren, vrienden, familie van beide kanten. Ook ligt het er maar aan hoe je een begrafenis vormgeeft. De ene wil de receptie bij de begraafplaats houden, de ander doet het bij iemand thuis.
De 1 is ook niet beter dan de ander, het is gewoon anders. Als iemand zijn eigen begrafenis wil betalen dan is dat helemaal prima, dan zou ik ook een verzekering afsluiten. Ik weet dat het in de cultuur van mijn vriend gebruikelijk is om dat niet te doen want de familie (en daar horen ook vrienden bij) wil dat doen. Mijn schoonfamilie is niet rijk, toch hebben we met zijn allen de begrafenis van de vader van een familielid betaald. Nogmaals: dat is niet hoe het voor iedereen moet, maar wel wat ik graag wil.
Vulpen Lekker dat ik de enige ben die wordt aangesproken.
Ik verdedig mij, en heftig ja, want ze doet gemeen.
[verwijderd] Ik ben het met je eens. Jij zei het hoe jij het ziet,hoe jij daarover denkt en niet op een kwetsende manier ofzo. Vind ik.
[verwijderd] Wat @Manque in eerste instantie schrijft is een logische redenatie vanaf jouw standpunt. Jij stelt dat het regelen en betalen van de begrafenis iets is wat voor de nabestaanden is en dat het een erg Nederlandse manier van benaderen is als je dat ziet als "nabestaanden met kosten opzadelen." Het is nu eenmaal de realiteit dat niet alle nabestaanden dat kunnen betalen (en heus niet alleen in individualistisch Nederland), waarvan seven een recent voorbeeld noemt. Dus dat @Manque dat aan de kaart stelt door te laten zien wat dat standpunt voor gevolgen heeft als je hem doortrekt naar de praktijk vind ik een zeer logische gedachtengang. Haar opmerking dat ze af en toe vraagtekens hebt bij wat jij schrijft is inderdaad minder vriendelijk en onnodig, maar dat rechtvaardigt nog niet om te zeggen dat ze maar op moet donderen.
Gister viel me op de minn kleine meid de grootste was van de opvang groep. Hallo kleine meid waar ben je!?
Zonet gebeld dat ik haar wil overplaatsen naar een andere locatie omdat deze locatie gaat sluiten in december en ze hier een psz hebben 5 dagen per week ook in vakanties. Maar ik wil helemaal niet weg van de leidsters. En stiekem zit ik nu met tranen in mn ogen . Ik zie ze 5 min per dag hallo!? Gaat het ff lekker
[verwijderd] Jij stelt dat het regelen en betalen van de begrafenis iets is wat voor de nabestaanden is en dat het een erg Nederlandse manier van benaderen is als je dat ziet als "nabestaanden met kosten opzadelen
Maar dat is gewoon een cultuur-ding toch? Ik sta er zelf anders in, maar kan @[verwijderd] wel begrijpen en vind het ergens wel een mooie manier van benaderen. Ze heeft niks negatiefs gezegd over de vriendin van seven, alleen haar standpunt gegeven.
Beide personen hebben opmerkingen gemaakt die niet netjes waren, maar het is niet fair dat kleinelai de enige is die er op wordt aangesproken.
[verwijderd] manque plaatst een algemeen berichtje over opzadelen met de kosten. Ik reageer daar in het algemeen op hoe ik het zie. Dan haalt zij opeens Seven erbij wat ik niet begrijp. En daar komt dan een sneer op?
En dan moet ik het vriendelijk houden?
[verwijderd] Hoe je dit beschrijft vind ik heel mooi. Als dat zo zou kunnen hier, zou ik dat prima vinden. Alleen is het hier totaal niet de maatschappij naar om dit zo te doen. Men gaat hier echt niet meebetalen aan een begrafenis voor buren, vrienden, of een familielid van de tweede of derde lijn. Ze zien je aankomen als je dat zou vragen! Dus in onze maatschappij vind ik het wel verstandig en liefdevol naar de nabestaanden om iets te regelen, zodat de kosten van de begrafenis gedekt zijn. Maar ik moet zeggen dat ik het met je eens bent dat het iets moois heeft om de kosten met zo'n grote groep te dragen.
[verwijderd] hier mee eens, beidde maken een onvriendelijk sneer, beidde dan aanspreken, niet maar 1.
[verwijderd] [verwijderd] Honkeytonk Ja, daar hebben jullie gelijk in. Haar opmerking over dat ze af en toe vraagtekens heeft bij wat jij schrijft was inderdaad ook niet heel vriendelijk.
Ik las de laatste posts en had die niet heel erg tot me door laten dringen. Ik schrok echt van het "donder op." Daarom sprak ik jou aan. Als ik het hele stuk nu goed doorlees, snap ik echt dat die opmerking van @Manque rouw op je dak kwam vallen. Wat dat betreft had ik niet alleen jou aan moeten spreken, maar ook haar. Sorry daarvoor.
Dat neemt niet weg dat de opmerking over seven's vriendin inhoudelijk klopt binnen het gesprek. Seven had haar vriendin namelijk al innhet gesprek geïntroduceerd, en zoals ik in een vorige post als beschreef is haar reactie echt een logisch gevolg van jouw standpunt.