Zoontje toch op geitenmelk van Kruidvat gezet. Hopelijk gaat dat goed, met de oude zit hij op 5 potten per maand ondertussen en dat wordt me toch een beetje te duur...

Cactusje
    Nog maar 1 dag over op de nieuwe, die is wat dikker dan de oude dus er komt minder melk naar boven bij een boertje, dat is iig al positief. Niet zo gek ook dat ik de 3-standen speen op een groter gat moet houden.

• [verwijderd]

Tantetil nee ook niet. Ik wil me bezighouden met het leven, niet met de dood. Ik vind de dood een bezigheid voor de nabestaanden, die regelen je uitvaart en alles daaromheen.

ik realiseer me dat dit geen populaire mening is hoor. ik heb totaal geen probleem met mensen die wel verzekeringen afsluiten en alvast hun muziek uitzoeken en zo 😛

• [verwijderd]

Je hoeft je alleen te verzekeren voor dat wat je niet kunt betalen. Wij kunnen onze uitvaarten en die van de kinderen wel betalen. Geen verzekering nodig.

[verwijderd] als je het kunt betalen is dat geen probleem, maar een vriendin van mij haar vader is laatst overleden en vanavond hebben we een condoleance in het park tegenover haar huis omdat ze alles van haar eigen spaargeld moet betalen. Begrafenis was super besloten, aanhang mocht niet eens mee alleen mensen die haar vader echt persoonlijk goed kenden omdat het anders te duur was. Ik vind dat zo erg voor haar, had voor haar gewild dat haar vader wel verzekerd was.

• [verwijderd]

Sevenof9 dat is inderdaad een risico. Voordeel van in een groepscultuur leven denk ik; nooit 1 persoon die voor alles moet opdraaien.

[verwijderd] ik heb nooit nagedacht over hoe dat in een groepscultuur gaat. Ik heb alleen voor de kinderen een kleine uitvaartverzekering. Wij hebben beide een overlijdensrisico verzekering. Ik heb nu genoeg spaargeld voor uitvaart, maar ik ben er ook liever voor verzekerd. (En ik durf het niet stop te zetten, omdat ik bang ben dat er dan juist iets gebeurt....)

Voor de 12 euro per kwartaal ga ik niet mijn nabestaanden ermee opzadelen in een tijd van rouw. Kleine moeite, klein bedrag.

• [verwijderd]

Manque je kan het als opzadelen zien. Dat is idd een erg Nederlandse manier van kijken 😛 Ik zie het als een laatste iets wat je voor iemand kan doen.

• [verwijderd]

Tantetil jouw reden om het niet op te zeggen is mijn reden om er geen af te sluiten 🤓

Ja dat denk ik af en toe ook bij wat je schrijft ??

Wij hebben bewust ook geen uitvaart verzekering, Er is geld genoeg en ook wij leven met een groepscultuur. Hier Gaat het gewoon niet gebeuren dat 1 iemand alles moet regelen en ophoesten.

Dus wij hebben en geen uitvaartverzekering , en we zadelen niemand met iets op. Dat is ook een optie 😊.

• [verwijderd]

Manque donder op zeg. Ik heb het over mijzelf en ik heb het over wat jij zegt. Ik zeg niets over hoe de vriendin van Seven het had moeten regelend

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] Maar dat is wel erg makkelijk gedacht! Als de overledene genoeg nalaat om de begrafeniskosten mee te dekken, of als de nabestaanden genoeg spaargeld hebben, kun je het makkelijk zo zien. Maar als de nabestaanden altijd al hun best moeten doen om de eindjes bij elkaar te knopen, is het wel zuur dat ze ineens duizenden euro's op moeten hoesten, omdat "het mooi is om dat als laatste nog voor iemand te doen." Ik zou het heel erg vinden als mijn nabestaanden in een tijd van rouw moeten kiezen tussen een zeer karige begrafenis, met weinig genodigden, of zich in de schulden werken. Als je de begrafenis ziet als een bezigheid voor de nabestaanden, dan wil je toch ook juist dat de nabestaanden een waardig afscheid kunnen houden? En helaas komt daar een bepaald kostenplaatje bij kijken.

• [verwijderd]

[verwijderd] donder op zeg.

Wow, wil je het alsjeblieft netjes houden? De rest van je post zegt duidelijk genoeg wat je vindt, zonder iemand op deze manier te bejegenen. Dit vind ik niet okee.