Gister in de speeltuin:

N klimt een touwladder op en achter hem volgt een meisje van ongeveer 10 a 12 jaar. N blijft bovenaan staan zodat het meisje niet via de glijbaan naar beneden kan. Ze roept gelijk boos โ€˜ Jongetje aan de kahant!!!โ€™
Ik denk op dat moment laat ze het lekker zelf uitzoeken, het meisje geeft N een duw. Waarop N keihard begint te lachen. Het meisje geeft hem nog een duw en N begint wederom weer te lachen.

Meisje met een hele dramatisch stem tegen haar oppas: โ€˜NOUHOU HIJ LACHT ECHT ALLEEN MAAR!๐Ÿคฏ๐Ÿ˜กโ€™

Ik kwam niet meer bij en dacht dat is dus precies N. ๐Ÿคฃ

Ysabella ๐Ÿ˜ geweldig! En knap dat je zo rustig bent gebleven, als zo'n groot kind mijn kind zou duwen zou ik er wel iets van zeggen.

Voor corona waren we in een binnenspeeltuin, er was een soort zeil met handgrepen waardoor kinderen naar boven konden klimmen en dan via dat zeil weer naar beneden konden glijden. Er was helemaal boven een punt waar ze konden blijven zitten, maar dat punt was maar bedoeld voor 3 kinderen. Het was echt de bedoeling dat je klimt, even uitblaast en weer naar beneden glijdt.

Tot er 3 meisjes van een jaar of 10 daar gingen zitten en bleven zitten. Alle kinderen die omhoog klommen moesten zich dus halverwege weer laten vallen, omdat ze in de weg zaten. Mijn oudste kon het niet aanzien, klom naar boven en begon ze toe te spreken ๐Ÿ˜‚ 'zeg, waarom zitten jullie hier? Denken jullie dat dit alleen voor jullie is ofzo? Kijk eens even, niemand kan meer naar boven! Het is niet de bedoeling om hier te gaan chillen ofzo! Hey, ga aan de kant! Jullie zijn de baas van de wereld niet!'
    Hilarisch, haar stem klonk ook steeds harder. Knap van een 7-jarige, en je zag de steun ook bij de andere kinderen. Omdat ze toch niet bewogen heb ik ze dan met een vingerknip eraf gejaagd ๐Ÿคฃ

Wat doen jullie terwijl je kind een speelafspraakje heeft?

Dochter(5) heeft een vriendinnetje te spelen en tot nu toe spelen ze lekker en zoontje mag ook meedoen. Maar meisje is hier voor het eerst en ik wil het wel even in de gaten houden, dus boven wat doen wordt 'm niet. Maar om nou in de kamer was te gaan vouwen vind ik ook zo wat.

Mamabeertje kun je het wel horen als je op de eerste verdieping staat? Dan zou ik gerust even 5-10 minuten was op gaan vouwen hoor.

Mamabeertje gewoon doen! Mijn ervaring is, mits je een beetje oplet, het meteen merkt als ze ondeugend gaan doen ๐Ÿ˜‚
        Ze gaan fluisteren of juist gillen etc

Mamabeertje afhankelijk van het kind. Maar meestal hetzelfde als zonder extra kind. Wat neerkomt op niet veel ๐Ÿคญ huishouden doe ik meestal onder schooltijd. Smiddags na schooltijd eigenlijk alleen koken

• [verwijderd]

Er zijn protesten bij het politiebureau hier in de stad (a.s.sen) en het wordt steeds drukker
          Ik woon vlakbij het bureau en moet straks nog weg. Ik hoop dat het lukt

• [verwijderd]

Tantetil Toen mijn dochter vorig jaar in de zomervakantie voor hey eerst een week op kamp ging had ik het daar ook moeilijk mee hoor. Heb ook gehuild toen we wegreden en heb me gedurende de week echt wel af en toe zorgen gemaakt.

Mamabeertje
            Ik weet ook altijd niet zo goed wat ik moet doen tijdens een playdate.
            Maar nu heeft mijn dochter een klasgenootje op visite.
            Ik heb inmiddels de wasmachine aangezet, het aanrecht opgeruimd, aardappelen en sperziebonen klaar gezet op het fornuis.
            Ik ga maar nu kleuren.....ze spelen wel erg lief samen.

Onze dochter logeert nu twee nachtjes bij opa en oma (mijn ouders) zodat wij even kunnen bijtanken (voor zover mogelijk, babyzoon is nog wel hier). En hoewel ik aan de ene kant blij ben dat onze dag morgen niet al om half 4 begint, voel ik me ook een ontaarde moeder omdat ik haar even weg heb gebracht... Het is niet makkelijk, mama zijn.

Rietjesbeker klinkt heel bekend! Vind het ook altijd heel dubbel maar toch gaat dochter voor onze rust elke vakantie 1 of 2 nachtjes naar mn ouders. Dan hebben we ook wat extra tijd voor zoon die toch leeft met een zus met beperking en daarom echt wel eens minder aandacht krijgt.

Hoe oud is ze? Hier gaat dochter heel vaak logeren ivm mijn nacht diensten dus het kan eigenlijk niet anders. Maar ik heb me er nooit schuldig over gevoel. Nouja ik voel me schuldig dat ik me er niet schuldig om voel ๐Ÿ˜‚

Softbasegaming ze is 2,5. En ze heeft wel eerder gelogeerd als ik voor mijn werk op reis moest (man moest 6 uur naar zijn werk en was vaak pas 19.00 uur terug). Maar dit voelt voor mij anders, misschien ook omdat zoon (bijna 5 maanden) wel gewoon thuis is. Of omdat de enige reden voor logeren is dat wij zo moe zijn...

[verwijderd] dat weet ik nog! Met die tussendoortjes die ze moest eten en dat ging niet helemaal goed.

Als ze een paar nachten bij opa en oma is, mis ik haar ook hoor. Maar niet zoals nu.