[verwijderd] ik hoop dat dat de oplossing gaat zijn! Ik denk dat je die bij de apotheek of online moet kopen.
Koffiepraat... Kletsen over van alles wat je bezighoudt π
Honkeytonk ja, ik was toen straks aan het googelen en er blijken pleisters te zijn.
Maar voor de meeste kinderen kun je natuurlijk ook een kauw tablet geven. In het geval van @[verwijderd] horen er gewoon pleisters beschikbaar te zijn.
Mijn kinderen vinden het gewoon eng/spannend/geen zin in. En dan kunnen ze kiezen een kauw tablet/zetpil/niks.
[verwijderd] En anders misschien een gewone paracetamol in stukken hakken en een kwart of zo daarvan geven?
Maar hopelijk voelt hij zich morgen gewoon al een stuk beter!
[verwijderd]
Nurofen in drankvorm?
Femkes ik had dat eerlijk gezegd ook een beetje met de Barbie film. Ik heb zelf vroeger nooit met Barbies gespeeld, dus dat hele herkenning stukje was bij mij al weinig van toepassing. En dan hou je inderdaad een feministisch verhaal over wat gespeeld wordt door poppen. Ik snap de dubbele lagen wel, maar toch kwam die niet helemaal lekker binnen bij mij. Was achteraf eigenlijk gewoon teleurgesteld
Maar dat kwam misschien ook wel omdat de film zo gehyped is op social media dat mijn verwachtingen daardoor erg hoog lagen.
Maar ik zie nu zo veel positieve verhalen over de film dat ik er eigenlijk nog een keer heen wil. Even checken of ik het daadwerkelijk zo voel
Ik vond eigenlijk het begin stukje nog het leukst, met die kleine meisjes die hun babypoppen kapot gooiden. Mooie visuals, helemaal top.
Ik bedenk me nu wel dat ik ergens de herinnering heb dat ik vroeger helemaal niet met Barbies mocht spelen? Mijn vriendinnetjes hadden ze allemaal wel, maar ik weet nog dat ik dan altijd een beetje verbaasd was van: "jullie hebben Barbies?!"
Ik ben vrij streng christelijk opgevoed, geen idee of dat er mee te maken heeft. Maar wij mochten bijv. ook niet met Spiderman of Pokemon dingetjes spelen (dat waren duiveltjes).
Ik heb van wat streng- religieuze mensen reviews gezien over de Barbie film, en zij zijn over het algemeen vrij negatief. Nu ik dit typ vraag ik me af of ik ergens misschien een beetje geconditioneerd ben als kind om barbie af te wijzen en dat de film daarom ook niet lekker binnenkwam
Maar dit is puur speculatie. Ik heb namelijk wel een keer een neppe barbie gekocht voor een vriendinnetje. Dat zouden mijn ouders natuurlijk niet gedaan hebben als ze echt tegen waren.
Zonnebloem ja, ik was toen straks aan het googelen en er blijken pleisters te zijn.
Pleisters met paracetamol? Ik ken wel pijnstillende pleisters maar dat is met morfine erin
Softbasegaming nee ibuprofen.
Zonnebloem Ooh ik heb even gegoogled. Wat handig! Maar wat een geld
- Bijgewerkt
Softbasegaming ja klopt, in bepaalde gevallen zou het gewoon vergoed moeten worden.
[verwijderd]
Blue En dan hou je inderdaad een feministisch verhaal over wat gespeeld wordt door poppen.
Ik snap dit dus helemaal niet... poppen en feminisme Γs Barbie. Wat hadden jullie verwacht dan?
Dat is toch hetzelfde als zeggen "als je die gast met zijn atoombom uit Oppenheimer haalt blijft er niks over"?
Maar goed, ik was een enorm Barbie-kind dus ik was blij verrast dat er na de eerste 10 minuten ook nog een verhaallijn in bleek te zitten, Γ©n ook nog een feministisch aspect. Ik was al dolgelukkig geweest als de hele film bestond uit het dagelijks leven van Barbie die nieuwe outfits aantrekt, naar het strand gaat en een feestje geeft
Even op bezoek in onze tuin
[verwijderd] poppen en feminisme Γs Barbie
Volgens mij heb ik iets gemist dan.
Als ik denk aan barbie, denk ik roze, modepoppetje, make-up. Kortom heel stereotype meisjesachtig. Daar is toch niks feministisch aan?
Het kan ook komen, doordat ik nooit met barbies heb gespeeld hoor.
Mamabeertje Het kan ook komen, doordat ik nooit met barbies heb gespeeld hoor.
Ik ook niet. Ik vind het ook heel wonderlijk dat deze film ineens zo'n hype is. Maar ik houd niet van Barbies en ook niet van films dus ik ben niet bepaald de doelgroep
[verwijderd]
- Bijgewerkt
Mamabeertje Barbie is ook vooral een.. vrouwen/meisjes kunnen alles doen en worden. President-Barbie, dokter-Barbie, directeur-Barbie, astronaut-Barbie. Ze heeft haar eigen huis, auto, boot, vliegtuig, en ja, er is een Ken, maar die is meer bijzaak, ze is in geen enkel opzicht afhankelijk geweest van hem voor wat ze heeft bereikt. De boodschap van Barbie is vooral dat, dat alles mogelijk is.
Ten opzichte van de babypoppen, waarbij meisjes vanaf kinds af aan al in een moeder-rol gestopt werden en alle focus lag op zorgen voor de kinderen.
[verwijderd] wij geven neurofen in een spuitje en die mag ze dan zelf leegspuiten in haar mond. Maar bij onze dochter is vooral het zelf controle hebben belangrijk en smaak minder dus dat is bij jullie denk wel iets anders.
- Bijgewerkt
Barbie had haar eigen Barbie huis (wat roze was dus het was echt haar eigendom) en ging naar de maan. In een jaartal waarin vrouwen nog geen eigen creditcard mochten bezitten. Dus ja Barbie is altijd feministisch geweest. Ik heb daar als kind zelf ook nooit bij stilgestaan hoor. En ik was ook geen Barbie meisje, ik had er wel wat gekregen van familie maar daar speelde ik niet echt mee. Ik timmerde meubels en een huis voor mijn Barbie. Dat vond ik interessanter.
[verwijderd]
iMoeder Ik timmerde meubels en een huis voor mijn Barbie. Dat vond ik interessanter.
Mijn Barbies hadden vooral seks met elkaar