Nescio krop sla, tomaten en kipfilet zou ik wel zien als 'gewone boodschappen' denk ik. Want dat zijn gezonde keuzes.
Dat vind ik dus ook.. ja, kip is duurder, maar als het dan in huis is eten I en ik ook wel een plakje (mits we snel zijn en het nog niet op is 😆).
Het vloerbrood is normaal gesproken 3 euro, maar gisteren hadden we een overblijvertje dus die viel uiteindelijk wel mee. Maar in totaal zit ik dan toch weer op 6 euro die ik eigenlijk niet van plan was om uit te geven.. en dat dus bijna dagelijks 🙈
June 50/50 vind ik op zich ook wel een mooie afspraak, maar ik vind het zo moeilijk om de grens te bepalen wat wel en wat niet..
Ook omdat I meer op mij lijkt en veel meer een zoetekouw is, dus die kan gratis koekjes/chips/etc pakken, die hebben we toch wel in huis. Maar dan zou H de helft van haar gezonde snack moeten betalen omdat ze dat liever heeft, dat is ook niet eerlijk..
En ze is ook niet onredelijk in haar verzoeken, ze vraagt niet om kaviaar ofzo, het is gewoon onpraktisch.
Vanavond bijvoorbeeld wil ze spaghetti maken. Heel normaal. Maar ik had nog friet over in de vriezer die ik op wilde maken.
Dus ik ga maar weer een bak gehakt halen.. dat ga ik niet van haar vragen om mee te betalen, want het is normaal avondeten. Alleen I houdt er niet van en ik eet geen gehakt, maar daarom hoef ik het H toch niet te onthouden? Spaghetti is geen raar of onredelijk verzoek..
Ik heb altijd gezegd dat ik niet dubbel ga koken omdat iemand het niet lust, je eet wat de pot schaft, maar iedere avond is het alsnog dubbel. Want I is een avg-kind, en ik heb veel intoleranties, en H wil juist méér eten dan wij..
Maar dat tikt echt wel aan iedere keer.. 😬