Hopsatee mijn ouders heeft het ook vele malen erger. Is super dromerig, maar ik vind dat geen excuus. Betekent dat je nog beter moet opletten en dat kan je beter nu oefenen met hulp, dan later ontslagen worden omdat je de belangrijke papieren van je baas in de trein heb laten liggen. Gevolg is dat ze inmiddels wel standaard checkt of ze alles heeft. Mocht ze wel weer wat kwijtraken dan word ik nooit boos, ben zelfs begripvol, maar ze moet wel een oplossing bedenken (en ik wil best meedenken, maar los het niet voor haar op).
[verwijderd] komt er ook geen volgende keer en zijn ze ineens een stuk zuiniger, heel bijzonder is dat.. 🤔
Dit is mijn ervaring dus ook. In ieder geval een heel stuk minder. De motivatie is plotseling een stuk sterker om wel op je spullen te letten. Vooral als ze het al een keer zelf heeft moeten betalen, want dan voelen ze het echt in hun portemonnee.
Hopsatee ja ik merkte wel dat een paar dat heel zielig vinden.
Ik vind het zielig als je continue de hand boven het hoofd van je kind houdt en ze geen verantwoordelijkheden geeft. Teveel verwennen en alles maar toelaten, vind ik zelf een vorm van verwaarlozing.