[verwijderd] en ze laten ‘s nachts ook altijd het licht aan op de kamer als ze langs geweest zijn voor een controle of de deur wagenwijd openstaan, zodat je verblind wordt door het ganglicht.
Er liggen standaard snurkers bij je op de kamer en monitoren die afgaan bij elke scheet die je laat. Of zo stomme bloeddrukmeter die elk uur uit zichzelf gaat oppompen en je halve arm er afrukt. Plus de 200 draadjes ergens op je lijf geplakt, waarmee je volledig in de knoop raakt.
Of in de categorie goede ideeën: als iemand ‘s nachts de batterij van je hartbewaking om je nek komt vervangen. Word je wakker met zo schim over je heen gebogen en ik kan dus heel hard gillen 🤣.
Bij mijn eerste opname was iemand elke nacht aan het roepen op neurologie dat Wim moest stofzuigen. Nou Wim kwam niet stofzuigen. Toen was Wim een klootzak en er bleken veel synoniemen voor het woord klootzak te bestaan.
Op de stroke unit zit dus standaard een vpk op de kamer om de hele nacht naar je te kunnen staren, terwijl je probeert te slapen. Zij ging ‘s nachts om 4 uur met een collega haar scores op Candy crush bespreken. Goed plan joh!
De belangrijkste regel van een ziekenhuis: gij zult vooral niet slapen en we maken je wakker op alle mogelijke manieren!
Ik vermoed dat jij ook volgehangen met draadjes mag gaan slapen?