Toch6 maar jouw hb was ook te laag toch?
Ik vraag mij inderdaad af of het zo werkt dat als hb goed is dat het ferritine dan niet zo belangrijk meer is.

Trees volgens mij wordt hier sowieso een hogere grenswaarde gehanteerd.

Ik lees overal inderdaad bij vrouwen minimaal 20.

Zal sowieso kijken om wat extra ijzer binnen te krijgen.

Pimpelmeesje hb was laatste x wel goed (7,4 zo uit mn hoofd). Maar omdat ferritine nog maar op 8 zat moest ik in ieder geval 3 maanden doorskikken nog en dan weer controle. Want huisarts wil hem ruim boven de 10

• Trees hebben hierop gereageerd.

Pimpelmeesje
      Toch6

Ze gaf hier ook aan dat ze graag wel wat speling wilde hebben en niet te dicht op de grens. Anders zit je na 1 menstruatie er alweer onder.

4 dagen later

Als de makelaar komt voor taxatie/waardebepaling, hoe opgeruimd en schoon moet je huis dan zijn? 😆

• Bloem hebben hierop gereageerd.

Toch6 je kan op dat moment ook bespreken wat je wel of niet kan doen om het huis beter te maken qua opruimen voor verkoop (of bij een volgende afspraak)

Wanneer ga je weer autorijden en naar kantoor na een enkelband ingescheurd te hebben? Als het helemaal geen pijn meer doet? Of mag het nog wel een beetje zeuren bij het lopen, als je daarna je been omhoog kunt leggen op je kantoor? Ik weet even niet wanneer ik genoeg op de bank gelegen heb. Ben het nu al zat (na 3 dagen), maar straks ga ik weer te snel en dan keert het zich tegen me.

PS: ik kan gewoon thuis werken, dus het is niet strict noodzakelijk om naar kantoor te gaan. Maar het zou wel superfijn zijn als ik er iig donderdag weer kon zijn.

Manque Hoe lang rijd je erop? Langer dan een kwartier is misschien niet verstandig als je nog pijn hebt.
          Sterkte!

• Manque hebben hierop gereageerd.

Manque ik reed zelf weer na een maand geloof ik, maar ik had echt veel moeite met de koppeling intrappen. Juist die beweging is extra pijnlijk en onze koppeling is ook vrij stug. Zat dan echt vastgesnoerd in een harde steunbrace met mijn enkel en schakelde met mijn hak en echt zo min mogelijk. Uiteindelijk heb ik zelfs leren schakelen zonder de koppeling in te trappen (dat kan dus gewoon hè 😳).

Ik weet niet of het bij jou rechts of links is? Gas en rem lijkt mij weer veel lastiger. Pijnvrij lopen duurde langer dan een half jaar, dus daar heb ik niet op gewacht. Na een maand of twee nam de zwelling ook af en toen ging het rijden ook echt veel beter. Gescheurde enkelbanden duren ongeveer 6-9 maanden om te genezen. Ik weet niet hoe lang het geleden is bij jou en wat het advies van het ziekenhuis is? De eerste twee weken mocht ik niks, omdat de zwelling en de bloeduitstortingen eerst wat minder moesten worden. Pas toen de brace eromheen pasten, mocht ik op krukken lopen. Ik zou het dus niet forceren.

Vulpen Dankjewel! Ik ben op donderdag anderhalf uur onderweg (heen) omdat ik eerst mijn zoon moet wegbrengen 😬 Terug ongeveer 40 minuten, filerijden. Dat is eigenlijk wel lang ja.

Trees Gelukkig is de band niet volledig gescheurd, dus het zal iets minder erg zijn dan bij jou. Maar bedankt voor het delen van de ervaring!

Ik denk dat deze week weer naar kantoor rijden nog iets te optimistisch is.

Manque Dat is wel lang ja.

Ik ging er dan ook nog vanuit dat je wel een automaat zou hebben en/ of dat het niet links zit, dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Vulpen helaas, het is links én ik heb een schakelbak 😉

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Manque Terug ongeveer 40 minuten, filerijden.

Dat zou ik zeker niet doen! File rijden is echt het meest pijnlijke. Je gebruikt continue je enkel als je voorvoet optilt, wegduwt.

De brace die ik uit het ziekenhuis kreeg was trouwens echt een life-saver. Dat was zo veterding met van die harde plastic stukken, zodat je enkel echt gefixeerd wordt. Heb je een goede brace?

Het is even oefenen, maar je kan schakelen zonder koppeling https://topgear.nl/autonieuws/schakelen-zonder-koppeling-hoe/#:~:text=Simpel%20gezegd%20moet%20je%20hem,nodig%20hebt%2C%20merk%20je%20vanzelf.

Manque Dan nog maar even op de bank blijven... Balen hoor!

Soms vraag ik mij echt af wat er aan ten grondslag ligt, wat mijn oudste zoon betreft.

Vanmiddag waren we in de speeltuin, alles was helemaal prima. Er kwamen 3 jongens met een voetbal aanlopen, hij keek ernaar en zei toen tegen mij dat hij geen zin meer had om in de speeltuin te spelen en dat hij naar huis wilde. (Die seconde dat hij naar hun keek zag ik direct aan zijn mimiek dat het voor hem klaar was)

Vervolgens vroeg ik hem of dat toevallig kwam omdat ze gingen voetballen en hij dat ook graag wilde, maar niet durfde te vragen of hij mee mocht doen. Het antwoord was overduidelijk ja. Hij zag er ook verdrietig uit. Mijn voorstel was dat we er samen heen zouden lopen en dat ik het zou vragen, hij leefde op en heeft samen met hun gevoetbald.

Ik vraag mij echt af of iets niet durven vragen zo’n heftige reactie kan uitlokken. Zou dat enkel en alleen faalangst zijn?
                      Het lijkt bijna alsof hij denkt: wat je niet ziet hoef je ook niet te missen(?) dus dan wil ik weg. Nu. Hij was zo resoluut.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Zonnebloem Ik vraag mij echt af of iets niet durven vragen zo’n heftige reactie kan uitlokken.

Denk het wel hoor! Jongste kwam gisteren in het pannenkoekenhuis waar we waren ineens ook heel sip bij ons zitten. Er bleken ándere kinderen ook bij het speelhuisje gekomen te zijn. Dan hoeft het allemaal niet meer van haar 🤣 Oudste had het ook, maar laat zich nu gelukkig niet meer zo gauw afschrikken.