Super bedankt! Ik ben al best ver. Tot zoverre heb ik aan de wat meer ‘subtielere’ symptomen:

• ogen tot 70% sluiten
  • staren
  • schokkerige oogbewegingen
  • grove motoriek schokkerig en onhandig
  • enkel antwoorden met ja/nee
  • zinnen niet meer afmaken
  • slechter lopen
  • fijne motoriek rechts wordt minder
  • boeren
  • gapen (anders dan gewoon gapen? Op gaan letten)
  • minder gevoel rechterkant/ meer cva tintelingen
  • hoofdpijn
  • vol watterig hoofd
  • file effect bij het verwerken van info
  • mensen niet/ minder aankijken
  • meer oorsuizen of het valt meer op dan normaal?
  • duizelig (rocking boat gevoel)
  • rode wangen
  • meer last van apraxie
  • koud / gloeiend koorts gevoel bovenbenen
  • weeïg gevoel maag /minder eetlust
  • meer spasme bovenbeen + toename spasticiteit bovenbeen
  • meer zenuwpijn bovenbeen
  • plassen wordt moeilijker

Nu nog in de fases zetten.

Nescio en dan het gevoel weg te willen.

Ik lees dat bij meer. Ik denk dat mijn alternatief mij afsluiten is, maar dat dit uiteindelijk op hetzelfde neerkomt. Ik denk alleen dat weggaan beter is dan wat ik nu doe. Het is nu echt nog een automatisme. Mijn man ziet het aan mijn ogen, want die zijn bijna dicht, maar ik merk het zelf niet.

Edit: ik zit mijzelf nu te observeren, maar ik zit nu heel veel te knipperen. Misschien is dit de fase ervoor? Ik las dit ook bij een van jullie. Nooit bewust van geweest 😬

Ik vind jullie trouwens allemaal zo fijn! Ik zat dus al 24 uur na te denken over deze opdracht en er kwam gewoon niks uit. Met dank aan jullie input, is het voor mij in een paar uur tijd echt een stuk meer duidelijk geworden. Voor mij was overprikkeling echt het ziek zijn / niks meer kunnen, wat vaak heel plotseling voelde. Ik ben nu aan het oefenen met allerlei ‘dempingsoefeningen’, maar die hebben weinig zin als ik te ver heen ben. Dit is dus echt super helpend!

Trees heeft zij niet een lijst van dingen waar je op kan letten? Ik kreeg dat van mijn psycholoog. Ik kan die even opzoeken, maar dat was wel specifiek gericht op autisme. Misschien zit er wat overlap in en heb je er toch iets aan.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Trees Io vind het juist goed dat je het hier vraagt. Dat opent mij ook weer de ogen en zet mij aan het denken.

• Trees hebben hierop gereageerd.
      • Trees vindt dit leuk

Vulpen Oh wat een grappig verschil, ik heb echt meerdere verjaardagen per jaar van mensen. Ook niet allemaal uit dezelfde vriendengroep ofzo, echt mensen los van elkaar.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Toch6 klopt, ik ben het met je eens 😝

Bloem Dat opent mij ook weer de ogen en zet mij aan het denken.

Bijzonder toch. Dat had ik dus ook.

Sevenof9 ik denk dat er wel een overlap in zit. We hebben het bijv ook gehad over switchen/ schakelen, want daar heb ik heel veel moeite mee, maar dat zal voor jou denk ik ook gelden? En dat had ook weer een link met het verwerken van nieuwe informatie. Wat weer sneller kan leiden tot overprikkeling enz.

Misschien dat ik nog wel een lijst krijg. Eigenlijk gaf ze aan dat ik er alvast over na moest denken en de volgende keer gaan we er verder mee. Ik ben natuurlijk weer zo strebertje wat volgende week al een volledig uitgewerkt signaleringsplan wil overhandigen 😬.

Ik ben gewoon enorm gemotiveerd. Ik ben zaterdagnacht weer heel erg ziek geweest. Dat kost mij vervolgens weer mijn hele zondag en sijpelt daarna nog dagen door. Terwijl ik zaterdag een heel leuk etentje /feestje had met familie. Ik wil dit soort dingen niet opgeven, maar ik wil er ook niet elke keer zo ziek van worden. Ik wil daarom ook echt 100% voor dit traject gaan. Volgens mij is dit ook de enige therapie die niet enkel gericht is op compenseren/ermee leren omgaan, maar ook echt op het trainen van het beter gaan integreren van sensorische prikkels.

Sevenof9 Ja volgens mij hebben we het daar wel eerder over gehad. Ik heb helemaal geen tijd/energie voor zulke vriendschappen. Ik heb wel een vriendengroep, daar spreken we tegenwoordig een paar keer per jaar mee af (was eerst 1x of zo), verder een paar losse die ik nog wat minder zie, behalve eentje die ik regelmatig in de supermarkt tref. En collega's dan, degene die nu dat feest geeft is ook een collega. Daar heb ik eigenlijk nog het meest contact mee omdat we vaak appen als we aan het werk zijn 🙂

Trees Ja ik heb ook moeite met schakelen idd. Ik hoop in ieder geval dat dit traject voor je gaat werken, dat zou zo fijn zijn!

6 dagen later

Ik ben overstag. Over 9 dagen komt mijn meisje. Ze is prachtig. Ze kwam met heel veel korting. Mijn hart danst en ik straal en ben dolgelukkig. Maar ze heeft nog geen naam..
            Dus help: hoe heet jullie robotstofzuiger?

Op dit moment gaan aan kop:
            Taylor Swiffer
            Katniss EverClean
            The Grim Sweeper

CrazyCatLady
              Hier heet ie vanwege haar shiny zwarte kleur whoopie,
              onze zwarte tesla heet black Betty 🙈.

Verder zijn we gelukkig totaal niet racistisch of kleur georiënteerd 😅

CrazyCatLady de onze heet heel saai Rocky, want het is een Roborock. Mijn moeder heeft de hare zuigertje genoemd, maar dat gaat niet goed in mijn perverse hoofd.
              Ik zou voor de grim sweeper gaan

Femkes Mijn moeder heeft de hare zuigertje genoemd

Scháááát, zuigertje zuigt de laatste minder goed, wil je kijken of ze zich misschien ergens in verslikt heeft?

In mijn hoofd gaat dit ook niet goed.