Trees Dat denk ik ook niet, maar ik heb wel een angst dat zo iets in de VS wel zou kunnen gebeuren. Nou ja niet letterlijk met een helikopter natuurlijk. Hij wil ook miljoenen immigranten deporteren, hij lijkt dus niet echt moeite te hebben met grote aantallen. Het zal mij niet verbazen als hij pogingen zou willen doen om bepaalde groeperingen hun basisrechten af te nemen.
Trump heeft geloof ik wel iets tegen transgenders, maar niet zozeer iets tegen homo's en bi.
En met iets tegen hebben doel ik op hoe de transgender rechten invloed hebben op vrouwenrechten en hun veiligheid/vrijheid. In de uitvoering verschilt men van mening natuurlijk. of dat uberhaupt zo is, in hoeverre dat is, en wat daar precies aan gedaan moet worden. Maar dat is geloof ik zijn instelling. Wat ik een beetje lees en heb opgepakt is dat hij niet persΓ© tegen transgender is. Ofwel hij vindt dat ze thuishoren in de maatschappij, maar waar precies is dan het ding / de vraag / zijn issue.
Homo's, bi, etc, daar heeft hij geloof ik al helemaal geen problemen mee. Ik geloof dat het afschaffen van het homohuwelijk niet op zijn agenda staat. Nationaal iig. volgens mij laat hij die keuze over aan de staten zelf.
Dat is iig wat een beetje meekreeg over dit alles.
Hij is met name nu heel erg bezig met illegale immigranten, en dan daarin weer met name (zware) criminelen.
Ik zou me als LGBTQ (uitgezonderd trans) niet al te veel zorgen maken om veranderingen. Denk ik hoor... correct me if i'm wrong π