Trees De filosofie erachter en de gerichtheid op de natuur spreken mij erg aan. Idem de kruidengeneeskunde als onderdeel, maar ik geloof niet in magie en spreuken etc
Ik neig ook die kant op inderdaad. Ik heb vandaag een boek gekocht voor mezelf hierover, maar die heb ik ook meteen in laten pakken en krijg ik van mezelf voor kerst, dus ik moet daar nog even mee wachten 😅
Ik ben wel benieuwd, want ik vind wicca altijd een beetje.. afstotend denk ik? Vooral omdat het zo veel rituelen zijn, en daar kan ik niet zo veel mee. Maar natuur, kruiden, planten, maan cycli wil ik wel meer over leren! En tja, ik wil best een keer in mijn blote kont onder de volle maan dansen hoor, maar wel pas als het weer zomer is 😂
Ik doe al tarot vanaf mijn 17e ofzo, toen je van die uitknip kaarten bij de Yes of Fancy of weet ik welk tijdschrift kreeg. En ik heb 10 jaar geleden de rider-waite gekocht. Maar altijd met een internetpagina ernaast, of een handboekje ter vertaling. En echt eens in de 4 maanden ofzo, als ik een rotdag heb en gewoon wil dat die kaarten tegen me zeggen dat ik heus nog wel een keer ga trouwen of koop maar een staatslot, de kansen zijn in je voordeel!. 😂
Astrologie eigenlijk een beetje hetzelfde. Zeg me gewoon dat ik niet hopeloos gedoemd ben 🙈
En soms zet ik gewoon mijn Spotify shuffle aan en vraag ik aan de goden om een boodschap. Soms zeggen ze me wat ik wil horen, andere keren krijg ik "salsa tequila" 🤣
Maar de afgelopen weken heb ik er behoefte aan om dieper te gaan. Ik heb dus inmiddels ook geleerd dat tarot en astrologie veel meer inhoud hebben dan halfbakken toekomstvoorspellingen, en ze juist ook heel erg geschikt zijn voor persoonlijke groei en ontwikkeling. Dus dat maakt het weer interessant. Ik heb een nieuw deck (katten! 🥰) en vooralsnog ben ik positief!
Op dit moment probeer ik dus meer te leren over symboliek (oa kleuren, numerologie, elementen) en hoop zo ook een beetje mijn intuïtie wat meer te trainen ofzo?