Ik was net eerst bij het tuincentrum (met mijn 7 jarige, mijn 3 jarige en mijn neefje van 2) ik kocht wat kerstspullen en wat grote sterretjes en categorie 1 vuurwerk (lees een knetterlint en zoโn ijsster) (alvast voor oud en nieuw) Niks aan de hand (nooit, heb ik vorig jaar bij action ook gedaan ook niks aan de hand)
Was ik net bij de Dirk supermarkt en zag ook nog 2 pakjes knalerwten liggen en aangezien de oudsten dat vorig jaar ook leuk vonden met oud en nieuw, nam ik die mee samen met wat chocomelk, melk, broodjes, wc papier en bananen.
Kom ik bij de kassa krijg ik die knalerwten niet mee omdat ik mijn kinderen mee heb. Dus ik zeg: echt? Waarom dan ik krijg wel alcohol mee (tenminste ik heb echt al tientallen keren de afgelopen jaren boodschappen gedaan met ook wel eens alcohol erbij met mijn kinderen erbij en nooit wat gehoord) mag ook niet zegt ze.
Ik heb het opgezocht maar lees nergens dat ik het niet mee zou mogen krijgen. Ze mogen het weigeren als ze het vermoeden hebben dat je de alchohol aan kinderen geeft. Bijv als je met een groep 13-15 jarigen en het dan koopt. Over vuurwerk categorie 1 kan ik alleen vinden dat hele jaar gebruikt en gekocht mag worden maar vanaf 12 jaar.
Maar ik, een moeder met 2 peuters en een groep 4 kind bij de gewone boodschappen. Ik geef heus mijn peuters niet bij het verlaten van de winkel knalerwten ๐