iMoeder Vocht in je benen kan door meerdere dingen komen, niet alleen door hartfalen.
Ik weet inderdaad rationeel dat het veel vaker komt het door onschuldige dingen ipv iets ernstigs. Doordat er de laatste keer zo op gehamerd werd door de cardioloog en alles al op de uiterste ondergrens zat, schoot ik na een paar dagen dikke voeten natuurlijk weer direct in de hypochondrische stand 🙄. Super irritant, want zo ken ik mijzelf helemaal niet. Ik heb alleen gewoon niet meer zoveel vertrouwen in mijn lijf. Alsof het mij weer elk moment in de steek kan laten.
Ik hou normaal ook echt nooit vocht vast, ook niet rondom mijn menstruatie. Dat is trouwens niet helemaal waar, wel als ik inderdaad veel koolhydraten of bewerkt voedsel eet. Dan krijg ik vooral een opgezette buik, maar tot nu geen dikke voeten en onderbenen. De kans is vele malen groter dat het onschuldig is en als de pompfunctie wel verder achteruit is gegaan, dan kan ik daar nu toch weinig tegen doen. Erover piekeren wordt het niet anders van. Voor nu regelmatig lekker met de pootjes omhoog.