Manque Is dit een raadspelletje of niet?

🤭

Softbasegaming Ik heb een heel gênant probleem🥺😒

Ik heb ooit een steenpuist gehad op een plek waar je geen steenpuisten wil hebben. En ik ben gisteren nog geëlektrocuteerd op een plek waar je niet geëlektrocuteerd wil worden. Ik kijk niet op van gênante problemen, mocht je het willen delen 😉

Manque ik drukte dus blijkbaar te snel op de knop versturen en toen ben ik gaan fietsen 🙈🥸.

Ik ben vergeten of ik vanmorgen een tampon in gedaan heb 🥸

Softbasegaming kun je deze er niet uit duwen met je bekkenbodemspieren? En als er niks uit komt, weet je voldoende. Zo checkte ik het altijd 🤪.

Trees kun je deze er niet uit duwen met je bekkenbodemspieren?

ja dan gebeurt er dus niks. Nouja er zal wel niks zitten ofzo :

• Trees hebben hierop gereageerd.

Softbasegaming dat hoop ik dan ook voor je. Irritant zeg dit soort dingen 🫣

Sinds mijn scheiding voel ik mij eenzamer dan ooit! Ik werk 40/50 uur per week, als ik niet aan het werk ben, zorg ik (met heel veel liefde) voor mijn kinderen.

Ik kreeg vorige week door een foutje te horen dat ik dinsdag na een hele dag werken ook in de avond stond ingepland. Er knapte iets in mij en dat liet ik weten, de tranen stonden in mijn ogen. Ik had namelijk de weken daarvoor ook al extra gewerkt omdat mijn kinderen op vakantie waren met mijn ex.

Zegt een (mannelijke) collega “ja, dat zijn de consequenties als alleenstaande moeder”. Ik hoefde achteraf niet te werken, dus heb die avond vrij gehad. Maar die opmerking staat voor een gevoel die ik al sinds mijn scheiding heb. Alsof ik hier vrijwillig voor heb gekozen en alsof ik de enige schuldige ben van de scheiding, want hij ging vreemd dus zal ik mijn “werk” als vrouw en moeder wel niet goed hebben gedaan.

Ik merk ook dat ik nu vaak een vijfde wiel aan de wagen ben. Ik ben geen gezellig “stelletje” ik ben alleen. Dat schijnt onze samenleving best moeilijk te vinden.

Ik heb het echt wel leuk op mijn werk, fijne collega’s, ja, ook die ene die deze opmerking eruit flapte. We lachen veel en doen ook sporadisch buiten werk om wat leuke dingen. Maar verder merk ik dat veel kennissen en zelfs vrienden steeds meer afstand nemen. Het blijkbaar moeilijk vinden dat ik veel moeite moet doen om mijn tijd te verdelen, financiëel moeilijker zit en daardoor niet zomaar uit eten oid kan gaan.

Ik ben alleenstaand en ook vaak echt alleen.

Om maar te zwijgen over mijn huishouden… 🫣

“Einde klaagzang”

Ansji ja, dat zijn de consequenties als alleenstaande moeder”

Au, die komt hard aan, zeker als je toch al niet goed in je vel zit. Ja het is een consequentie, maar niet alle consequenties zijn leuk of vermijdbaar. En hoeven ook niet zo benoemd te worden want je wéét het, maar zowel getrouwd blijven als geen 40u werken zijn geen oplossingen.

Je doet het hardstikke goed!

Ansji Ik ben alleenstaand en ook vaak echt alleen.

Dat maakt me wel verdrietig 😥

Nou ik vind dat wel echt een nare oomerking hoor @Ansji ! Knuffel!

Softbasegaming Ik ben vergeten of ik vanmorgen een tampon in gedaan heb 🥸

Oh oepsie! Nou denk idd dat als je echt niks voelt, dat het dan wel los zal lopen. Weet niet of je nog thuis bent, zo ja misschien ff in het prullenbakje kijken of het plasticje erin ligt?

Ansji Zegt een (mannelijke) collega “ja, dat zijn de consequenties als alleenstaande moeder”.

Ik vind dit echt een ongelofelijke kutopmerking. Het impliceert onterecht van alles. Wat denkt iemand hiermee te bereiken? Ik kan hier echt plaatsvervangend boos om worden. Het is onnodig kwetsend.

Ik vind het echt zo rot voor je en het klinkt ook mega zwaar wat je allemaal op je bordje hebt liggen. Kun je jouw gevoel ook met vrienden bespreken of voelt dat te kwetsbaar?

Ik wil je sowieso een mega grote troost knuffel geven ❤️

Ansji egt een (mannelijke) collega “ja, dat zijn de consequenties als alleenstaande moeder”. Ik

Hoezo dat is toch gewoon een kut opmerking. Want hoezo moet je als alleenstaande moeder veel meer werken dan de rest (er vanuitgaande dat je het niet zelf gevraagd hebt/financieel gezien) En waarom is het dan maar een consequentie dat je het een keer zwaar hebt? Iedereen mag het toch zwaar hebben of het moeilijk vinden dan hoef je toch niet te denken - oh ja maar ja dat is nou eenmaal de consequentie. Helemaal niet zelfs.

Heb je er wel wat van gezegd tegen de collega?

• Ansji hebben hierop gereageerd.
            • Trees vindt dit leuk

Ansji
              Wat een rotopmerking zeg! Al had je er wel vrijwillig voor gekozen, dan mag je het nog zwaar vinden.

Wat naar dat je je zo alleen voelt. Knuffel voor jou 🫂