Eens met de rest @Ansji Dit is echt een rotopmerking zeg. Ik zou er nog op terugkomen met diegene als ik jou was.

Wat een ongelooflijke zak hooi die collega van jou @Ansji . Dat zeg je gewoon niet. Knuffel voor jou. Uit al je verhalen lees ik juist dat je zo hard je best doet.

@Ansji dikke knuffel 🫂 ik vind het ook een onwijze rotopmerking. Zoiets zeg je niet.

Hopsatee Ik was eerlijk gezegd nog teveel bezig met het extra werken, later, thuis besefte ik pas wat een kut opmerking het was. 😠

Trees Het voelt te zeikerig. Je mag in deze maatschappij even verdrietig zijn, maar daarna moet het klaar zijn en koetjes en kalfjes. En ik kan dat ook, maar ben tegelijkertijd beschadigd. Mijn scheiding heeft op mij een grote impact gemaakt waar ik toch stiekem vaak nog mee worstel. Tuurlijk, het heeft een plaats gekregen, dat wel. Maar het gaat nooit meer helemaal weg.

Mijn leven is ook klein geworden, kinderen, werken, werken, kinderen. Met af en toe eens een sociale uitspatting waarna ik meteen financieel weer slechter zit omdat er eigenlijk geen ruimte is. Dat komt ook wel door mijn huis, ik zit noodgedwongen in een particuliere huurwoning die veel te duur is. Mijn ex helpt hierin wel mee, maar dan toch.

Ach, ik zit weer even in een negatieve bubbel, ik kom er wel weer uit 😏

Ansji Tuurlijk, het heeft een plaats gekregen, dat wel. Maar het gaat nooit meer helemaal weg.

Ik vind het zo logisch dat het nooit meer helemaal weg gaat. Ik snap ook niet dat mensen vinden dat het over moet zijn. Dit heeft zo enorm veel impact op je leven. Het is toch een levend verlies. Je rouwt om het leven wat je kwijtgeraakt bent. Niet alleen je partner, maar juist ook alles daaromheen. Het nauwelijks meer tijd hebben voor jezelf en de kinderen, het continue achter de feiten aanlopen door tijd en energiegebrek, de geldzorgen etc. Bij elkaar is het zoveel. Dat is hartstikke heftig en ik denk dat dit altijd wel verdriet zou oproepen. Dat mag ook, je bent niet van steen. Ik vind dat je altijd mag ‘klagen’ als je daar behoefte aan hebt. Klagen is niet eens het juiste woord. Je mag gewoon je zorgen en je verdriet delen. Je mag mij ook altijd pb-en als je van je af wilt schrijven 😘

Wat een ongelooflijke zak hooi is dat @Ansji , ben plaatsvervangend boos 😠
      Dikke knuffel voor jou 😘
      (Even aan de praktische kant gezien, zit er geen loonsverhoging in? Je werkt daar al best weer een tijdje, dus dat zou niet gek zijn als je dat krijgt. Zeker gezien de huidige tekorten qua personeel. Dat geeft je wellicht ook meer ruimte)

Trees Wat mooi verwoord zeg!

Het is toch ook gewoon loodzwaar @Ansji dus ook logisch dat het zo voelt. Ik vind het zo rot dat het ook eenzaam voelt. Heb je een paar vaste/beste vriendinnen bij wie je altijd terecht kunt?

Zonnebloem Nog steeds niet binnen 😤😤 Ammehoela met ‘voor 22:00 besteld morgen geleverd’. Het komt volgens de track and trace morgen pas.

Wat een mega kutopmerking @Ansji. Mijn ex flikte me die ook een keer. Als ik zei dat ik het druk had of iets dergelijks ‘sja, jij wilde scheiden.’ Ja wel ja, alsof je blijven een optie liet. Dan zei ik altijd dat ik met die insteek nooit het huwelijk was ingegaan. En dat is ook zo. Lekker makkelijk praten is dat.

Verder is het herkenbaar wat je schrijft, van een aantal jaren geleden. Toen was ik daar ook. Financiële stress, eenzaam, dat gevoel geleefd te worden. Jij hebt er niet voor gekozen ook nog, ik een soort van wel natuurlijk, maar ook weer niet. Je begint niet aan iets met de intentie dat het hierop uitloopt en dat is wat @Trees al zegt een levend verlies. Natuurlijk ben je daar verdrietig over. Dat is gewoon super kut. En daar mag je zeer zeker de tijd voor nemen om verdrietig over te zijn.

Ik heb dan alleen wel de boodschap er bij, dat het toch op een dag beter wordt. Waarschijnlijk heb je er de energie niet voor. Maar ik zou toch kijken of je vooral het financiële stuk niet op de een of andere manier oplossingen kunt bedenken. Kun je bijv iets kopen, al is het maar een appartement? Wat is er met jullie woning waarde gebeurd? Sta je ingeschreven voor een sociale huurwoning? Is er aan je inkomen iets te doen, krijg je alle toeslagen, voldoende allimentatie? Vooral dat laatste punt, het uitgangspunt bij alimentatie is dat kinderen het in beide huishoudens ongeveer even goed hebben. Dat leest niet zo. Zeker nu je ex hertrouwd is met een vrouw die het (hoe ik uit eerdere berichten begreep) financieel ook goed heeft. Zou je bij een herberekening er waarschijnlijk beter uit komen. Ik ben uiteindelijk van baan veranderd en heb mijn hypotheek overgesloten om het financieel te kunnen bolwerken. Mijn ex droeg en draagt niks bij. Dat was super zwaar maar heeft later echt wel lucht gegeven.

Voor het mentale stuk. Ik heb heel veel podcasts geluisterd en YouTube/ andere video’s gekeken. In de trant van gelukkig zijn alleen, dat al die andere stellen achter de voordeur ook heus niet allemaal happy zijn, de voordelen van lekker je eigen ding doen etc. Dat helpt wel echt super goed. Als je het leuk vind kan ik je wel wat linkjes sturen.

iMoeder Thanks voor jouw reactie!

Ik reageer inderdaad op sociale huurwoningen, maar heb nog te weinig inschrijfduur. Ik zit niet stil wat betreft de financiën, heb het één en ander in gang gezet. 😏

Ik weet ook heel goed waar ik mijn geluk uit kan halen, ik ben ook niet heel ongelukkig. Ik heb een kleine zelfinvestering op de planning staan, ingepland omdat ik voel dat de negativiteit weer een beetje teveel grip krijgt. Hier klagen is stap één om het uit mijn systeem te krijgen. 😌

Ik ben kapot! Geen idee hoe ik na een nacht niet slapen de dag door ga komen.🤪 (Jongste heeft 40 graden koorts)

Zonnebloem ah sneu zeg! Beterschap, hopelijk voelt hij zich snel beter.

Pittige nachten zijn dat. Ik herken het overigens (regelmatig zulke nachten of door kind of door mezelf) dan word je in de ochtend “wakker” en denk je HOE DAN? Maar vaak komt het op adrenaline ofzo weer goed.

En neem ik me voor om om 20.00 naar bed te gaan in de avond - maar dan leef ik op door even tijd voor mezelf en ga ik alsnog weer te laat slapen 😜

Sterkte vandaag (en veel koffie als je dat drinkt 😬)

Ansji Ik heb een kleine zelfinvestering op de planning staan

Goed van jou! Ik hoop ook echt dat er financieel wat meer ruimte gaat komen.

Zonnebloem succes vandaag! Hier ook een slapeloze nacht, maar ik kan geen kind de schuld geven (alleen mijzelf 🤪).