Ze zijn bij ons al twee maanden bezig om de weg te vernieuwen. Ze doen het in twee delen en icm een soort noodweg door een weiland zijn alle huizen redelijk bereikbaar.
Nu heb ze zojuist bedacht (tegen de afspraak in) dat ze woensdag de hele weg gaan asfalteren en niemand erover heen kan. Is een weg van ruim 3km lang zonder zijwegen. De noodweg wordt hierdoor ook onbereikbaar en er zijn ook geen mogelijkheden om er langs te wandelen of te fietsen (of je moet door de sloten wandelen en over prikkeldraad hekken willen klimmen).
Dit betekent dat niemand naar zijn werk kan en we ook niet bereikbaar zijn voor hulpdiensten. We zitten letterlijk vast en ik ben het er totaal niet mee eens. Het is super kort dag, we hebben een buurvrouw met ernstige gezondheidsproblemen en ik vind het eigenlijk ook eng dat we onbereikbaar zijn voor hulpdiensten. Los van het feit dat mensen ook gewoon naar hun werk moeten en niet zomaar even last minute vrij kunnen vragen. Zelfs kinderen kunnen niet naar school.
Ik vind echt van de zotte. Waarom gewoon niet in 2x, wat is afgesproken? We gaan nu maar de gemeente en het wegenbouwbedrijf bellen.
Edit: ze zouden vandaag het eerste deel doen, maar ze hadden te weinig asfalt. Vandaar dat ze woensdag alles willen doen in 1x. De uitvoerder heeft dit even net tussen neus en lippen door aan een buurman gemeld.